Gå til innhold

psykiatri i min fortid, kan jeg nektes behandling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er rett over tretti år, har en sønn på 2 år, er gift, har en spontan abort bak meg, og sliter fryktelig med å bli gravid igjen, pga PCO. Nå er vi henvist til Riksen, utredningen er ferdig her vi bor, og de har godkjent oss, og nå ligger saken på Riksen. Mitt spørsmål til dere gjelder dette med å bli godkjent til IVF behandling. Jeg har nemlig vært psykisk syk over en periode da jeg var i starten av tyve årene. Med et par innleggelser og en lengre behandlingsperiode i psykiatrien. Jeg var alvorlig syk den gangen, men har nå vært frisk i mange år. Jeg bruker ingen medisiner, har ingen symptomer eller plager lenger. Er i jobb, og har som nevnt over et barn på to år. Kan min psykiatriske fortid brukes mot meg? I form av at jeg kan nektes ivf behandling? jeg har hørt om folk som ikke får prøverørsbehandling pga psykiatrisk fortid. Hvordan kan det ha seg? Dersom man er frisk og har vørt det over år? Har noen av dere noe viten om hvordan slikt vurderes? Jeg vet jeg er skikket til å være mamma, jeg lever jo et helt normalt liv, er helt frisk, er i vanlig, god jobb, vi er gift og lever et aktivt liv med lillegutten vår i friluft og med gode naboer osv... Ikke røyker jeg, ikke drikker jeg utover det normale (et glass vin en gang i blandt) tror dere min fortid som psykiatrisk pasient vil brukes mot oss nå? noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke skjønne det vimsa...

Og jeg går jo ut ifra at du opplyser dem jo ikke akkurat om det liksom..Håper dette går bra for dere,og at dere snart er i gang...

Jeg er under utredning selv nå ved st.olav,og det er ingen av de papirene jeg hittil har fylt ut som har dreid seg om slike ting...

Ikke la dette gi deg bekymringer,tror dette går helt fint jeg..

Klem fra

Skrevet

Hei.. skal ikke ha noe å si.. jeg har også vært der du var og jeg har ikke hørt noe om dette eller blitt spurt.. var syk i 3 år..

Lykke til!!!

Skrevet

Tviler!

Vi fikk ingen slike spm før vi ble godkjent. For alt de vet kunne vi vell hatt både kriminelle rulleblad og mere til ;)

Det er det medisinske som teller nå, ikke psykiske eller sosiale. Så det skal vell mye til for at du blir nektet av en slik grunn.

Er vell mer om dere en gang skal søke om adopsjon en gang. Da må den tiden frem i lyset og forklares.

Skrevet

Jeg har ikke vært psykisk syk, men har hatt en annen alvorlig sykdom. det ble søkt Riksen fra fastlegen men jeg ble nektet pga prognosene. Jeg klaget og ba da legen henvise til spesialistene og ble godkjent. så skulle det skje så kan en klage, jeg tror ikke jeg kommer gjennom adopsjon men jeg fikk prøverør.

Skrevet

Hvordan skal de få vite noe om dette? Da jeg skulle utredes tok jeg bare blodprøver og sånn, og i journalen min på fertilitetsklinikken står det kun om disse prøvene..

Lykke til:o)

Skrevet

...jeg har ikke en annen journal altså...

Skrevet

Jeg kan aldri tro at noe sånt skal brukes mot deg slik at du ikke får prøverør! Så jeg tror du bare kan senke skuldrene og tenk positivt:o)

Vi ble iallefall ikke spurt om noe sånt i vår prosess. Og det er jo NÅ som gjelder og ikke noe som var for år siden. Tror ikke du kommer til å bli spurt engang, jeg.

Dette går nok bra - lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...