StoltMammaForFørsteGang Skrevet 11. november 2006 #1 Del Skrevet 11. november 2006 Hei. Har hatt et intenst døgn etter at jeg i går, i min 12. svangerskapsuke, fikk vite at det ikke var noe foseter inne i livmora mi (blighted ovum). Har vært på sykehuset et døgn, for å vente på revisio (utskrapning). Jeg fikk Cytotec 3 timer før forventet revisio, dette skal hjelpe livmormunnen til å åpne seg slik at legen "slipper lettere til". Revisio ble utsatt grunnet at det ikke var kapasitet til å ta i mot meg på skiftestua. I natt fikk jeg kraftige blødninger og magekramper, og det var mye mer enn blod som kom ut. På ultralyd i dag fant overlegen at naturen har gått sin gang og at livmora har tømt seg uten hjelp. Jeg har to spørsmål knytta til dette: 1. Er det andre som har gjennomgått blighted ovum (eller eventuelt andre spontanaborter) og ikke tatt revisio? Jeg er så redd for at det skal bli liggende igjen rester som lager komplikasjoner. Noen med positive historier? 2. Hvor fort har dere blitt gravid igjen etter en abort? Blir veldig takknemlig for svar! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7050194-blighted-ovum-konstatert-i-g%C3%A5r/
glafruen Skrevet 11. november 2006 #2 Del Skrevet 11. november 2006 Jeg hadde en missed abortion,fosteret var dødt i fire uker før det ble oppdaga. Og på sykehuset fikk jeg cytotec først (eller mifegyne?) ,iallefall det som skulle mykgjøre /modne livmorhalsen.. Skulle enda få stikkpille vaginalt senere,ca 36 timer senere. 12 timer etter at jeghadde tatt pillene,så kom min lille skatt ut.. som skulle vært 17+2 da,men legene mente han bare var 13+4 .. Så jeg fikk aldri de stikkpillene,min kropp støtte ut sjøl,med hjelp av tablettene bare. Det var aldri snakk om revisio hos meg. De sjekket etterpå med innv. ul,alt var kommet ut . Så det går an at kroppen støter ut alt.. Har lest om mange som må føde ut, og itillegg utskrapes,oftest fordi morkaka blir igjen. Menhos meg kom dem samtidig ..min lille skatt på 15 lange cm... Har ikke nådd å bli gravid enda,pga det her skjedde for 3 dager siden bare..... :-((((((( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7050194-blighted-ovum-konstatert-i-g%C3%A5r/#findComment-7052518
Canutte Skrevet 11. november 2006 #3 Del Skrevet 11. november 2006 Hei! Først og fremst må jeg få si at dette var trist å lese..Føler med deg.Vet ikke helt hva blighted ovum betyr, men forteller deg litt fra min missed abortion. Begynte å blø i uke 13, ul viste at min lille spire hadde vært død ens tund allerede. Ble lagt inn dagen etterpå og fikk utskrapning. 4 uker etter utskrapningen viste graviditetstesten på nytt positivt, uten å ha fått mensen tilbake først. Og har idag ei sunn og frisk jente på 6 år. Nå denne uka hadde jeg spontan abort i uke 5+3. Spiren kom ut mandag, men jeg hadde blødd fra forrige fredag. Blødningen stoppet ikke før idag. (dvs 8 dager) Har ikke hatt utskrapning, skulle bare kontakte legen igjen hvis blødningen ikke stoppet eller hvis jeg fikk smerter. Så en kan vel ikke være helt sikker på at alt er ute. Men kroppen din gir uansett beskjed om det. Hvis du er usikker på det ville jeg krevd en ny ultralyd for å forsikre meg om at alt er borte. Så får du det bedre med deg selv, hvis du sliter med dette. Mange klemmer til deg, og lykke til med neste prøving! *klemmer* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7050194-blighted-ovum-konstatert-i-g%C3%A5r/#findComment-7053457
71variant Skrevet 13. november 2006 #4 Del Skrevet 13. november 2006 jeg begynte å blø i uke 11 ul viste en forstørret livmor men med en tom fostersekk jeg ble bare sendt hjem og alt kom ut av seg selv etter 3 dager hadde ingen etterkontroll ble gravid igjen etter 5 mdr og er nå i uke 13!!! lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7050194-blighted-ovum-konstatert-i-g%C3%A5r/#findComment-7063535
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 13. november 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 13. november 2006 Takk for svar! 71variant: Når begynte dere å prøve igjen? Jeg ønsker bare å bli gravid igjen, men vi er veldig usikker på om vi "tør" å prøve. Min samboer reiser utenlands for å jobbe i 3,5 mnd. etter jul, og jeg vet ikke om jeg takler å gå gjennom bekymringene alene. Trenger han så sårt, og spesielt om det skulle vise seg å gå galt igjen. Nå først får vi vente på at kroppen skal "komme i gjenge" igjen, også får vi gjøre en vurdering. Lykke til med svangerskapet! *klem til dere alle tre* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7050194-blighted-ovum-konstatert-i-g%C3%A5r/#findComment-7068435
Vårill Skrevet 13. november 2006 #6 Del Skrevet 13. november 2006 Hei! Jeg hadde BO for over et år siden. Se litt lengre nede så ser du en link som jeg fant. Der står det en del om BO. Vi valgte å la kroppen "komme seg" og la oss komme oss litt mentalt. Vi startet prøvinga igjen i våres, men vi har ikke greid å bli gravid enda. Jeg har en venninne som opplvede det samme. Hun ble gravid ganske rett etterpå,og er nå i uke 19. Lykke til jenter! Det er vår tur nå! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7050194-blighted-ovum-konstatert-i-g%C3%A5r/#findComment-7076196
71variant Skrevet 14. november 2006 #7 Del Skrevet 14. november 2006 heia vi prøvde igjen med en gang vi, men jeg pleier ikke å bli så lett gravid, så vi regnet med at det tok litt tid så kroppen likevell fikk kommet seg igjen. jeg blødde i ca 10 dager hadde sex etter to uker fikk mens etter 34 dager og fikk positiv test i 5 pp alt ble lettere da jeg ble gravid igjen - kunne tenke på det som skulle bli og ikke det som ikke ble dette svangerskapet har også vært veldig annerledes utrolig kvalm og trøtt så jeg har ikke vært redd for at det samme skulle skje igjen sist var jeg jo i toppform og det var det jo tydeligvis en grunn til denne gangen har jeg fått tidlige legetimer (fra uke 6) og kontroll hver måned vi fikk også ul i uke 8 for å se det lille hjertet slå det var også veldig betryggende det er ingenting som tilsier at vi skal oppleve BO flere ganger vent gjerne en mens etter det er det bare tut og kjør du skal se alt går perfekt neste gang men forstår at det er tungt at han skal reise da Kos og lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7050194-blighted-ovum-konstatert-i-g%C3%A5r/#findComment-7083357
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 14. november 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 14. november 2006 71variant: Brukte dere prevensjon når dere hadde sex etter 2 uker? På sykehuset sa de at jeg bør vente til jeg har hatt en mens før jeg prøver igjen, men jeg leser andre steder at det ikke er nødvendig... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7050194-blighted-ovum-konstatert-i-g%C3%A5r/#findComment-7086782
71variant Skrevet 15. november 2006 #9 Del Skrevet 15. november 2006 vi gjorde ikke det legen sa vi kunne prøve med en gang vet det er uenighet om dette og det høres logisk ut å vente en mens men jeg har ikke for vane å bli veldig fort gravid så vi kjørte på stort sett må jeg til med telling av dager og to av tre ganger har jeg også brukt el-tester i et par måneder før jeg ble gravid synes sånn sett at det var greit å ikke bli gravid første måneden Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7050194-blighted-ovum-konstatert-i-g%C3%A5r/#findComment-7104721
Gjest Skrevet 17. november 2006 #10 Del Skrevet 17. november 2006 åh det er nesten som å lese min egen historie...fikk det konstatert idag på ul.... så det selv også at det var helt tomt der inne-vond følelse men hadde liksom nettopp funnet ut at jeg var gravid så jeg har hatt 1,5 uke der jeg forsøkte å venne meg til den tanken og flaksen gjorde til at jeg fikk konstatert det tidlig. det var nemlig en avbestilling hos gynekologen og fikk denne timen istedetfor og vente i mange uker eller at jeg bare begynte å blø. trodde selv jeg var ca 7+3 på vei men hun sa at det hun så virket som ca 5 uker men jeg vet nå ikke jeg. uff dette er så kjipt for min samboer skal også til utlandet e nyttår i 3 mnd og jobbe.... det får vel vente til e påske dettte prosjektet nå tenker jeg. han er mye borte før jul også iforbindelse med klarering til utenlandstjenesten i afghanistan.....kan liksom ikke komme hjem en svipptur for eggløsningen heller.... men vi må bare holde motet oppe!!! min gynekolog sa at det var ikke noe større sjanse for at dette skulle skje igjen en for en annen men om det skjedde 2-3 g etter dette også så var det på tide med litt mere sjekk. men det er klart tankene kommer jo at det er noe veldig galt og at det aldri kommer til å gå bra. så nå sitter jeg her da med samboer i nordnorge i helgen og bare venter på at den tomme egg sekken skal komme ut-helt for jævlig satser på at det skjer snart så jeg slipper og vente så lenge på det uungåelige eller at jeg må inn for utskraping. noen som har gjort det? er det ubehagelig og vondt eller hva? hilsen en som håper på det beste Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7050194-blighted-ovum-konstatert-i-g%C3%A5r/#findComment-7126061
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 18. november 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 18. november 2006 Hei Martine007 Våre historier er svært like. Min samboer skal ut i samme oppdrag som din fra januar til april... Vi har bestemt oss for å prøve på nytt igjen før han reiser, men er selvsagt forberedt på at det er liten sjans. Som du sier, så er de ikke så mye hjemme nå i oppkjøringsperioden heller. Skal noe til for at leave'en skal klaffe med eggløsninga! Så det fornuftige er vel å tenke at ny prøveperiode blir fra april. Men jeg vil bli gravid igjen. Nå!!!! Skal du bare vente på at det hele skal komme ut? Jeg ble tilbudt hjelp umiddelbart! I og med at du er kommet så kort i svangerskapet er vel sjansene store for at de utfører medisinsk abort og ikke revisio. Men jeg vet at de lærde strides om dette også. Jeg har ikke utført revisio selv, men det er et lite inngrep som tar 5-10 minutter. Du får narkose, og det hele er over i løpet av kort tid. Det er ikke vanlig med smerter i ettertid. Jeg venter nå på at de siste restene skal komme ut, er nesten ferdig med å blø. Tankene kan man i liten grad styre og det er klart at man tenker og er redd for at dette skal skje igjen - og at man kanskje aldri kan få barn. For de fleste går det bra andre gangen. Man må bare ta det som kommer, og jeg tror ikke man kan forutse hvordan man vil reagere før man eventuelt står oppi det igjen. Nåkk med slike depressive tanker. Neste gang er det vår tur, Martine - da sitter spiren som et skudd og vi får et lite barn. Jepp, sånn blir det!!! (Har dere barn fra før?) *God klem* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7050194-blighted-ovum-konstatert-i-g%C3%A5r/#findComment-7133554
Gjest Skrevet 18. november 2006 #12 Del Skrevet 18. november 2006 hei håpefull28:-) nei vi har ikke barn fra før av og dette var faktisk første forsøk også så det var vel for godt til å være sant liksom. har nå bestemt oss for at jeg skal ringe fastlegen min på mandag og høre litt mer med han. jeg kan bare ikke gå og vente i opptil 3 uker på at det skal skje noe-jeg finner meg rett og slett ikke i det. om enn så lenge så er jo fortsatt testen positiv og symptomene er jo der, om enn ikke så mange, og livmoren fortsetter jo og vokse uten grunn. jeg vil bare bli ferdig med dette så vi kan komme videre-jeg trenger det. så får vi se an hele greia og hva vi evt kan "rekke" å gjøre før han reiser. han tror utreise blir 10 januar og det er jo ikke så lenge til så jeg prøver og trøste meg med det at kroppen min kanskje har godt av en liten pause så alt kommer igang igjen. hadde jo nettopp sluttet med prevansjon da jeg ble gravid. men trøsten våres er jo at vi iallefall blir gravide:-) det er jo ikke dårlig bare det, er jo mange som prøver i flere mnd og opptil år før noe som helst skjer. og det som har skjedd med oss har jo skjedd med så mange enten at det bare er ett tomt egg eller at det er et dødt embryo der inne, vet ikke hva som er verst jeg. men du skal samboeren din også til afghanistan altså? jobber han også i militæret? er han i nordnorge også nå da eller? det er jo isåfall nesten helt merkelig:-) jeg er helt enig med deg ang tankene....de er her helt klart det. hadde en ganske søvnløs natt som var og endte opp med å ringe en venninne idag tidlig og har snakket masse med samboer igår og idag og venninner så ting virker litt lettere nå men jeg venter bare på den hersens blødningen da.... men om ikke noe annet skjer så ringer jeg lege på mandag. ja!!!! vi må satse på at det går bra med oss neste gang-det bør være våres tur nå men om så er at det går galt igjen så klarer vi nok det også. utrolig hvor sterk en er bare en må:-) har dere barn fra før av da og hadde dere prøvd lenge? god klem fra martine :->) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7050194-blighted-ovum-konstatert-i-g%C3%A5r/#findComment-7138997
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 19. november 2006 Forfatter #13 Del Skrevet 19. november 2006 Hei igjen. Sitter på jobb, jeg - så dette innlegget blir ikke så langt. Jeg støtter deg 100 % i at du skal kontakte legen din i morgen, og jeg syns du skal KREVE at du får gjort noe med dette umiddelbart. Kan ikke skjønne at du ikke fikk tilbud om det med en gang. Jeg dro ikke hjem i mellomtiden en gang, men fikk beskjed om å dra rett på sykehuset. Det er viktig at man rent fysisk får fjernet det for å komme seg videre, slik som du skriver. Vi ble også gravid på første forsøk, og har tenkt tanken om at "det var for godt til å være sant". Fint å vite at man kan bli gravid - det er som du sier mange som strever med det. Vi har heller ingen barn fra før, tror kanskje det hadde vært lettere om vi hadde det - så man i alle fall visste at man kunne få det til. Men jeg er ved godt mot, tross alt. Min samboer og jeg bor begge i nord, og han skal reise til Afghanistan 10. januar. Ser ut til at vi skal dele "felles skjebne" nok en gang. Hadde vært fint å holde kontakten... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7050194-blighted-ovum-konstatert-i-g%C3%A5r/#findComment-7143065
Snooopi Skrevet 4. desember 2006 #14 Del Skrevet 4. desember 2006 Er ikke Cyotec medisinsk abort? Jeg fikk det i sommer etter en ma, BO, som deg. Alt kom ikke ut, så på Ul en uke senere ble jeg sendt direkte til utskrapning. Jeg fikk mensen igjen etter 7 uker, og ettersom dette var prøverør kunne jeg så begynne igjen. jeg ble gravid med en gang. (men nå frykter jeg at det samme er skjedd igjen. Jeg var til UL i dag, men vi kunne ikke se noe foster, selv om vi kunne se noe som lignet ei reke... Det var ingen hjerteaktivitet, så jeg skal sjekkes igjen om ei uke...) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7050194-blighted-ovum-konstatert-i-g%C3%A5r/#findComment-7341738
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #15 Del Skrevet 4. desember 2006 Kjære Snoopi - håper virkelig du slipper å oppleve dette igjen!!!! Cytotec i tablettform er medisinsk abort, ja. Jeg fikk en slags "mellomting" Cytotec gis også vaginalt ved medisinsk abort, men først etter tabletter. Jeg fikk Cytotec vaginalt mtp å utføre revisio, men det ble altså ikke nødvendig. Like greit at kroppen "ordnet opp selv", syns jeg. Har vært litt redd for at ikke alt skulle komme ut, men blødde i nesten to uker (spotting siste uka) - og i dag er det 10 dager siden. Alt kjennes normalt ut, og nå venter jeg bare på mens for å se at syklusen kommer i gang igjen. En forferdeliog uke du har i vente - håper den får en lykkelig slutt. Jeg krysser fingrene for deg!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7050194-blighted-ovum-konstatert-i-g%C3%A5r/#findComment-7342921
Snooopi Skrevet 4. desember 2006 #16 Del Skrevet 4. desember 2006 Takk håpefull28! Jeg ønsker også deg lykke til! Jeg har lest at det er mange som blir gravide igjen med en gang etter en abort. mange klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7050194-blighted-ovum-konstatert-i-g%C3%A5r/#findComment-7344472
Gjest Skrevet 9. desember 2006 #17 Del Skrevet 9. desember 2006 Hei håpefull28. Tenkte at jeg kunne dele litt av mine erfaringer. Jeg hadde selv BO for 1 år siden, det ble oppdaget da jeg var 12 uker på vei slik som deg. Jeg fikk utskrpning samme dag det ble oppdaget, å det er jeg veldig glad for i ettertid. Ville bli ferdig med det så fort som mulig, for å kunne starte på nytt igjen. Legen som tok utskrapningen anbefalte oss å vente 2 mens, før vi prøvde på nytt. Forklaringen hun ga for det var at kroppen trengte å hvile og at det var lettere å finne termin om man ventet litt. Vi ga oss pokker i legen sin anbefaling, men startet å prøve etter jeg hadde hatt en mens, og det klaffet på første forsøk:) Men desverre ville ikke kroppen fullføre dette svangerskapet, så jeg begynte å blø når jeg var 6 uker på vei:( Denne gangen ordnet kroppen opp selv. Jeg ville prøve med en gang igjen, men samboer var litt skeptisk, ville ikke gå på en ny smell. Jeg fikk det som jeg ville, brukte ingen prevansjon og etter 2 pp satt spira. Og denne gangen satt hun godt:) jeg er i dag i uke 35 og venter bare på å få se det lille nurket vårt:) Så selv om det kan se svart ut, er det lys i enden av tunnelen. Føler med deg i ditt tap, og ønsker deg all lykke til med nye svangerskap. Håper min historie vil være en liten trøst:) Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7050194-blighted-ovum-konstatert-i-g%C3%A5r/#findComment-7404619
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 10. desember 2006 Forfatter #18 Del Skrevet 10. desember 2006 Det er helt klart en trøst! Trist å høre om dine to ufrivillige aborter, det må ha vært en tøff tid!!! Hvordan har du hatt det i dine svangerskap, etter det første BO'et? Vil tro engstelsen har vært større. Jeg har nå akkurat fått min første mens etter BO. Vi kommer til å prøve denne pp - ordner det seg ikke nå tar det en tid før vi kan prøve igjen. Min samboer reiser utenlands ifm jobb i 3,5 mnd. (kanskje du har lest dette lenger oppe). Prøver ikke å stresse så mye med det likevel, men vi vil forsøke. Lykkes vi blir det nok en spesiell tid for meg - alene med engstelsen, men det får så gå. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7050194-blighted-ovum-konstatert-i-g%C3%A5r/#findComment-7409254
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 10. desember 2006 Forfatter #19 Del Skrevet 10. desember 2006 Lykke til med fødselen forresten, dolphine!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7050194-blighted-ovum-konstatert-i-g%C3%A5r/#findComment-7409264
Sweet tooth Skrevet 10. desember 2006 #20 Del Skrevet 10. desember 2006 Uff, dette var leit å lese....føler utrolig med deg. Jeg hadde en SA i midten av september, og ventet 5 uker til jeg fikk tilbake mensen, ventet deretter en normal syklus (som var lenger enn normalt, litt i underkant av 40 dager) før vi prøvde å bli gravide igjen- og da ble vi gravide med en gang igjen. Håper det samme skjer med deg og at alt går problemfritt neste gang!! Ikke vær redd for at det ksal ligge igjen noen rester der- be om å få komme til en etterkontroll for å sjekke at alt ser bra ut. Vil anbefale å vente en ekstra syklus før du prøver, for å være sikker på at alle smårester kommer ut og at slimhinner mm har reparert seg selv. Lykke til videre, Håpefull 28, neste gang går deg bra! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7050194-blighted-ovum-konstatert-i-g%C3%A5r/#findComment-7409823
Gjest Skrevet 10. desember 2006 #21 Del Skrevet 10. desember 2006 Hei igjen:) Takk for lykke ønskninger for forestående fødsel,vi går en spennende tid i møte:) Både etter første BO og etter spontanaborten fikk jeg tilbud om tidlig ultralyd. Begge i uke 8. Jeg kom meg aldri så langt at jeg fikk komme på første, da jeg begynte å blø i uke 6 fikk jeg tilbud om UL i uke 7. Da jeg kom til den hadde kroppen ordnet opp selv, det var ingenting igjen:( Da jeg så ble gravid igjen var jeg på ul i uke 8, det var en herlig opplevelse å se et lite hjerte som banket:) Ved første graviditeten etter BO hadde jeg symptomer som menssmerter, vode pupper men ikke noe mer. Disse symptomene forsvant samtidig som jeg begynte å blø. Da skjønte jeg at det gikk galt igjen. Jeg ble sint og fortvilt om en annen, kunne ikke skjønne hvorfor jeg skulle måtte oppleve det to ganger pår rad. Denne graviditeten har jeg vært smånervøs hele tiden, hver gang jeg har vært på toalettet sjekker jeg om det er noe blod. Har vell ikke enda fått den store roen, den kommer vell ikke før jeg sitter med et lite nurk i armene:) Jeg klarte vell ikke å glede meg ordentlig før jeg så hjertet banke, men jeg er like nervøs hver gang jeg er på kontroll, det store spørsmålet mitt er da banker hjertet enda???. Denne følelsen har jeg selv om jeg kjenner liv hver dag. Symtomene dette svangerskapet har vært mens smerter de første ukene, vode pupper fram til uke 14, kvalm fra uke 14 til uke 25. Så jeg kan på alle måter si at jeg har følt meg gravid:) Jeg har fått en fantastisk oppfølging av både lege og jordmor, de har tatt min uro alvorlig. Jeg har fått komme til dem når jeg har følt behov, om det så er bare for å høre hjertelyden eller for å snakke litt. Vi stresset ikke for å bli gravid, brukte bare ikke noe. Jeg er vell heldig som blir gravid så fort. Skjønner din nervøsitet om det skal klaffe for dere denne perioden siden samboer blir borte en periode. Er tungt å gå alene med tankene sine. Jeg håper at du har en god venninne som du kan betro deg til, slik at du kan få lufte ut alt du går å tenker på. Hvis ikke så må du brukke BIM, det er masse flotte jenter som sitter med erfaringer og som gjerne lytter til deg. Ønsker deg lykke til, og du skal se det klaffer for dere:) (ble kanskje litt rotete dette, men håper at det gir et lite innblikk) Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7050194-blighted-ovum-konstatert-i-g%C3%A5r/#findComment-7412519
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 10. desember 2006 Forfatter #22 Del Skrevet 10. desember 2006 Takk for fine innspill, det er så godt med noen som forstår!!! Jeg har det travelt nå, men skriver inn et litt lengre innlegg siden. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7050194-blighted-ovum-konstatert-i-g%C3%A5r/#findComment-7414080
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå