Gå til innhold

Søke barnehageplass i en annen kommune enn man bor i?

Anbefalte innlegg

Det er ikke ledige plasser i kommunen vår for tiden , men jeg vet det er noe ledig i nabokommunen. Kan jeg søke der, og hvem tar jeg i så fall kontakt med? Denne kommunen er ikke tilknyttet barnehageweb, som jeg har brukt for tidligere søknader.

Fortsetter under...

Det går fint an å søke plass i en annen kommune. Hvis de har ledige plasser er de nok interessert i å få fylt dem, selv om kommunens egne innbyggere går foran i køen.

Her i kommunen er det en del som har bhg.plass i nabokommunen, siden de hadde ledige plasser ved barnehageårets begynnelse.

Ta kontakt med barnehagekontoret/barnehagekonsulenten i kommunen, eller den aktuelle bhg så får du informasjon og søknadsskjema der. Det kan også hende det ligger informasjon på kommunens hjemmesider.

mulig å søke ja, men synes jeg har hørt at du ikke har den helt til skolestart, altså at du kan "miste den" med neste hovedopptak dersom det er kø i den kommunen. Men er ikke sikker, så ring kommunen og høre du!

Det går fint. Sikkert litt ulik praksis, men vi søkte i nabokommunen også, og har fått to tilbud derfra, så vi kom ikke sist i køen for det er ikke full b.hagedekn der. Og vi har noen venner som bor der som ikke har fått tilbud.

Ring kommunen eller finn nettsted og be om søkn.skjema. Og så ringer du til de b.hagene dere er interessert i . Spør om å få komme og se hvordan de har det der. Dere har større sjangs til å få plass om de kjenner dere! Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...