Gå til innhold

lurte på en sak angående maling...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei hei! har bare lyst til og forsikre meg...

har tenkt og male i kveld og jeg kjøpte vannbasert maling...det er vell ikke no farlig det? og puste inn osv? får nemmelig ikke lufta ut heller...

men går det bra tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det skal gå bra det!

Skrevet

Nei det er ikke greit, masse gasser som kommer en uke etter at det er malt, sikkert lurt om noen andre som maler.

I følge en som er maler, ikke jeg da.

Skrevet

Jada, det går fint... :) Mal i vei... jeg malte og med vannbasert maling i går, og har det fortsatt bra..hehe... Tulla og, hun sparker mye :)

Skrevet

Hvis du ikke har kjøpt vannbasert maling med en blomst på eller at det står spesifikt at den er uten løsemidler, så er det faktisk like mye gasser i den som i oljemaling. Og med vannbasert tar det lengre tid før gassene er ute ca en uke.Med olje tar det ca ett døgn.

Jeg ville ikke ha malt, iallefall siden du ikke har anledning til å lufte.

Skrevet

Jeg har en bror som er maler og han sa til meg når jeg ble gravid at jeg skulle holde meg langt borte fra alt som heter maling. Det er så mange gasser som er uheldige uansett sier han. Tenkte bare å skrive det jeg fikk beskjed om...

Skrevet

Du kan male med vannbasert;) Dette er jeg veldig sikker på, det sto forresten i en utgave av "gravid" også.. at man trygt kan male med vannbasert. Men ikke olje basert..

Skrevet

For all del ikke hør på de som har det som yrke................

Skrevet

Kanskje du har malt allerede, men allikevel:

Som interiørarkitekt har jeg lært at vannbasert maling avgasser over lengre tid (uten å merke det) enn oljebasert. Når oljebasert maling ikke lukter lengre så avgasser den heller ikke.

Tørketiden er også et viktig element.

Dersom det står overmalbar på x antall timer bør dette overholdes. Hvis ikke blir det første strøket under stående å avgasse gjennom strøk nr. 2.

Ellers ville jeg gått inn på www.jotun.no der står det spm og svar om maling o.l. (kanskje ikke spesiellt når man er gravid) men generellt.

Ville nok passet på å lufte godt ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...