Gå til innhold

amme så lenge om gangen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi på snart to uker ligger å koser seg med brystet, gjerne opptil en halv time av gangen. Hun sovner og jeg vekker henne med å kile i nakken, i hånda eller true med å dra ut brystet. Det går da 10 min til 30 min før hun vil ha mer og suger igjen opptil en halvtime. Hun er fortsatt ikke ferdig etter dette og suger fra 10 min til 30 min før hun blir fornøyd. Det føles som om jeg ikke får gjordt noe annet i de 2-3 timene som hun er våken på dagen ( og natta) enn å amme, få henne til å rape, og amme.

Melkeproduksjonen er det ingen ting å si på, jeg kan pumpe det ene brystet for over 125 mn ( har ikke større flasker) om gangen ( bruker 5-10 min på dette) og jeg hører at hun svelger melken.

Er det flere som har opplevd dette? Kommer det til å gå seg til med kortere ammetid og at hun blir fornøyd med en gang pr 3-4 time? Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har det akkuraat likedan. er to uker jenta mmi nå. å skulle gjerne også hatt noen råd!

Skrevet

gratulerer så mye med jenta!

var sånn de første ukene hos oss også. gikk seg til her ihvertfall. etterhvert lærer de seg å spise fortere. hs vår har sagt at når ungen har sugd i 10 min og suger fem ganger før neste svelg, er han mett, eller man kan bytte bryst. da går det an å koble han fra puppen om man ikke har tid til den kosen. spesielt om natten, kunne man gjøre sånn. kan også prøve å gi vanlig kos så mye som mulig, slik at hun ikke tror at hun må be om pupp for å få kos:) ellers tror jeg det er veldig vanlig at de første ukene går med til amming og atter amming.

Skrevet

Dette er helt normalt:))) når bebyene er så små ligger de gjerne lenge v brystet, sovner og våkner igjen etter kort tid for å ville ha mer... d er fordi de blir fort mette og slitne....men liten munn vokser fort..så bare ha litt tålmodighet så vil d gå lengre og lengre tid i mellom og bebyen tar mer og mer v hvert måltid..så går d seg til etterhvert..:)d er en litt arbeidskrevende tid for mamma, men bruk denne tiden til å se på tv, lese, kose dere i senga eller på sofaen m den lille og la husarbeid være husarbeid for noen uker... :)

Skrevet

glemte å si at de sovner letere hvis de har det veeeldis varmt og godt. kan være lurt å ta av litt klær, evt pledd om dere bruker det.

Skrevet

Takk for svar begge to! Heldgvis har jeg en samboer som prøver å gjøre alt annet, siden han ikke kan hjelpe til med ammingen.. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...