cowboylaila Skrevet 11. november 2006 #1 Skrevet 11. november 2006 Hei alle jenter! Etter å ha sittet passivt og lest innleggene fra dere med stor interesse, tenkte jeg at det var på tide å skrive et selv! Jeg kan nå erklære oss som "prøvere"- Samboeren min er 5 år eldre og har vært klar i mange år egentlig, men jeg følte at det ikke var riktig før nå. Har vært kjærester i 7 år og jeg elsker han over alt på denne jord. Vi er begge i fast jobb, kjøpt en treroms leilighet og har bil så det kunne egentlig ikke passe bedre Håper det ikke tar så lang tid før vi lykkes for jeg har tenkt å begynne på videreutdanning i september 2008, jordmorutdanning. Har jobbet i 1,5 år nå som sykepleier og føler meg fullstendig klar for å være hjemme med et lite gull et år!! Det er så spennende! Sluttet med p-pillen for bare ei uke siden og er livredd for at det skal ta mange år før jeg har BIM.... Men det vet man jo ikke uten å ha prøvd. Ble litt overrasket over at det er så mange her som prøver så lenge før det klaffer... Visste jo at det er vanskelig å bli gravid og at det kan ta opptil et år før kroppen blir fruktbar etter p-pille bruk, men tenkte at det tilhørte sjeldenheten mer enn hyppigheten. Det går nok ikke så fort som jeg i utgangspunktet hadde tenkt. Hadde vært så bra å få en baby i september 2007 for da å være hjemme et år og så begynne på skolen igjen. Men da må jeg bli gravid i desember! Huff, nå må jeg ikke begynne å stresse allerede. Har jo hørt at stressa prøvere lykkes ikke før de roer litt ned.. Startet med folat 0,4 mg for noen dager siden. Har tatt et vitamintilskudd med 0,2 mg folat i flere år nå, sånn kombipakke med vitaminer og mineraler. Noen som vet om det er farlig å ta 0,6 mg daglig? Vil ikke slutte med det jeg allerede tar. Har nå overtalt kjæresten til å ta sink og selen for å få fart på gutta. Sikkert bare heksekunst, men... Er det noen her som ble gravid med en gang de slutta på p-pillen eller som kjenner noen? Synes dere 23 år er for ungt for å lage en baby? Jeg har veldig få venninner som har unger, men noen må jo være den første sant. Er litt redd for å bli ensom hvis jeg skulle bli gravid. Kan vel bli litt lange dager hjemme uten voksenkontakt? masse spørsmål! Åh, tenk å ha en baby liggende og gurgle på gulvet. Har til og med hekla ferdig babyteppet jeg begynte med i fjor Det var masse arbeid skal jeg si dere!! Det er godt å kunne erklære seg som en prøver og håper jeg er velkommen i klubben hilsen madonna23
AniBer Skrevet 11. november 2006 #2 Skrevet 11. november 2006 Hei hei og velkommen skal du være!!!! Håper det sitter en spire hos deg snart!! Lykke til med prøvingen!! *Velkomstklem*
attpåklatt!! Skrevet 11. november 2006 #3 Skrevet 11. november 2006 Ja, her er alle velkommen!!! Synes ikke du er for ung... Her inne kan det fort virke som "alle" sliter, og at mange kommer ut for spotanabort.. men det er vel for at det er en grei plass dette å få dele sine erfaringer o.l. Godt å høre med andre som er i samme situasjon!! Men, det er mange som det klaffer for fort!!! Ønsker dere masse lykke til!! Håper du får et kort og godt opphold her før du "flytter" til 1.trim!!! Klemklem!!
Mina Sophie Skrevet 11. november 2006 #4 Skrevet 11. november 2006 Heisann Madonna!! Er ny på prøvestadiet jeg også.. Er i min første pp, venter IKM til fredag, blir spennende det. Du lurte på om noen hadde blitt gravide med en gang de sluttet på pillen, og ja, det finnes de og. Ei veninne av meg ble gravid 14 dager etter pilleslutt, så vi får håpe du ikke må vente lenge.Men det ordner seg skal du se. Du må kanskje vente på TR, men det er ikke sikkert hun dukker opp før en eggløsning, så det blir moro å følge deg! Neida, du er ikke for ung for å bli mamma, det må du gjøre når du selv føler for det. Jordmor ja? Fasinerende yrke, det har vært min store drøm også. Er selv sykepleier. Klem
Hilsen Aud Skrevet 11. november 2006 #5 Skrevet 11. november 2006 Hei og velkommen hit:) Det er nok ingen problem å bli gravid i første PP. Jeg vet om mange som har fått klaff på første forsøk! Et lite tips fra meg: legg inn ekstra guff denne første PP, for da er det enda så pass hormoner i kroppen at det er sannsynlig å få 28dagers syklus! Jeg angrer på at jeg ikke var mer aktiv i min første PP, da syklusene mine bare ble lengre og lengre for hver mnd. Hvor bor du forresten? Du kan alltids bli med på BIM-treff, fin anledning til å møte andre i samme livssituasjon! Lykke til
cowboylaila Skrevet 12. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 12. november 2006 God senkveld i stua jenter! På tur i køya, men må bare takke dere for innleggene! Ja, kanskje jeg er av de heldige som blir gravid med en gang? Vi får se Skal legge på med alle sextips denne perioden sånn at jeg klarer å få samboeren til å bli skikkelig klar for sex ofte og gjerne flere ganger på rad Hihi, dette blir jobb for gutten. Heldigvis en arti jobb! God natt jenter. Håper at vi alle kan treffes i samme terminklubb etterhvert!
kelebek Skrevet 12. november 2006 #7 Skrevet 12. november 2006 Heisan! Jeg synes ikke du er for ung til å bli gravid, du er jo så godt etablert også! Det er absolutt fullt mulig å bli gravide raskt... Jeg ble gravid i løpet av to uker hvor jeg skulle bytte fra p-plaster til minipiller ;-) Snakket med ei venninne som jobber på apotek, hun sa at det ikke var noe farlig å ta 600 mg folat. I sverige selges folat faktisk med den doseringen. Ønsker dere lykke til med prøvingen! Klem
melkekua™ Skrevet 12. november 2006 #8 Skrevet 12. november 2006 Hei og velkommen ;o) Med min datter Embla ble jeg gravid rett etter p-pilleslutt, og jeg var forberedt på at det ville ta laaaaang tid! Hadde litt kluss med mens osv osv - trodde ikke at jeg kunne bli gravid. Denne gangen er jeg i min 7pp og ser ut som det kan ta sin tid gitt! Jeg har så og si stabile sykluser på ca 30 dager, så nå er det ikke noe tull med mensen lenger ) Så håper det vil sitte en spire snart! Ønsker deg lykke til med prøvingen, håper det vil sitte en spire for dere snart!
Dr. Horrible Skrevet 12. november 2006 #9 Skrevet 12. november 2006 Hei og velkommen i prøveklubben! Når du er 23 år gamal er kroppen din på det beste stadiet for å starte eit svangerskap. Begynnelsen av 20-årene er ideelt, så det er ingen ting som tilseier at det skal ta veldig lang tid for dåke. Eg vart gravid med førstemann då eg var 22 år, første pp etter første mens etter pilleslutt. Men eg gjekk på minipiller, ikkje p-piller. Veit ikkje om det har noko å seie. Trur dette med p-piller kan slå ut begge vegar. No er vi forresten i 1pp med prøving på nr 2, så dette er spennande. Har IKM i morgon, men blir veldig overraska om ikkje tanta dukkar opp (følte det i heilt kroppen at eg var gravid sist, no føler eg ingen ting). Lykke til med prøvinga, det er ei uhyre spennande tid dette!
Mrs. icsi og småen Skrevet 12. november 2006 #10 Skrevet 12. november 2006 Hei hei Madonna og velkommen til oss! Jeg angrer, slik som Happy på at vi ikke var mer aktive de første tre pp (prøveperiode) etter pilleslutt, for da kan kroppen være stabil etter pilla og ofte mer fruktbar.. (flere her inne har blitt gravide raskt, men de "forsvinner" jo.. feks Moniccen på 1.trim ble gravid på 1 pp..) Må ditt opphold her bli kort og fruktbart!! Lykke til! Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå