Gå til innhold

Da er både fødeplass og time til UL i orden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal føde på ABC ved Ullevål SH. Fikk bekreftelse i dag! Skal på første kontroll der 12 januar. Også skal jeg til UL 27 des. Men, jeg lurer på om jeg skal ta kontakt med helsestasjonen i bydelen også? Eller blir det for mye. Får jo veldig tett oppfølging av ABC. Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvordan får man fødeplass??

hehe...er dette noe jordmoren ordner til deg eller?

Skrevet

jeg skal føde på abc i februar, og går kun dit på kontroll. synes det holder jeg. man får jo ikke noe fler kontroller alikevel...da må man i såfall dra til et privat sted.

uansett er det jo bare å ringe til ABC om man lurer på noe. hvem går du til??

Skrevet

Jeg bor i Oslo, og der er det flere alternativer, så da må man søke. Enten selv, eller vhja legen. Jeg søkte gjennom legen, men siden jeg ville på ABC, så måtte jeg også sende inn et personlig brev til avdelingen.

Det står informasjon om hvordan man skal gå frem for fødeplass på hjemmesidene til de fleste sykehusene. Ellers så er det bare å spørre legen dint.

Skrevet

Jeg har fått innkalling til ei som heter Annette, men synes det er lenge å gå helt til januar uten en eneste kontroll? Har ikke vært hos legen siden 12 oktober. Eller er det helt normalt? Legen min ville ikke ha meg inn på flere kontroller hun. Men jeg har ikke hatt det så veldig greit etter den kontrollen. Vært i dårlig form, og gått ned litt istedet for å gå opp. (ca 2 kg) Sliter med å få i meg riktig næring. Får ringe dem på mandag tror jeg :)

Skrevet

ja, du får jo bare ringe da når du ikke er bra. jeg var på 1. kontroll i uke 13. så på UL i uke 18, og så på kontroll i uke 21.( fastlegen min sa at man egentlig ikke skulle ha kontroll før uke 24)men de sjekker ikke urinprøve og blodtrykk på UL så er lang tid i mellom.var på kontroll nå på fredag... uke 26. ca en mnd mellom hver nå...

Skrevet

Hei tina79.

Jeg har termin 23/5-07. har også søkt på Ullevål. Fikk time til ultralyd 28/12-06. Det stod i brevet at fødeplass vil bli tildelt etter ultralyd. jeg ønsker å bo på pasienthotellet etterpå. Er det ABC el?

Skrevet

Det vet jeg ikke. ABC er en egen avdeling ved Ullevål, og der blir man lagt inn på hotellet uansett, men hvis man føder på den vanlige føden, så vet jeg ikke hvordan det er med hotellet egentlig. Har bare hatt venninder som har født ved ABC, så jeg har ikke erfaring med den vanlige føden.

Link til ABC: http://www.ulleval.no/modules/module_123/proxy.asp?iInfoId=3280&iCategoryId=591&iDisplayType=2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...