Gå til innhold

Populære barn - populære navn

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her inne virker det som om folk ikke vil gi barnet sitt navn som er på topp 10 lista, fordi det skaper problemer for barnet. Men i to forskjellige bøker jeg har lest, så står det at barn med populære navn har lettere for å bli populære blant barn. Dette skulle visst nok i hovedsak gjelde gutter.

Tror dere på dette? Hvorfor er det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du sier det - så kan jeg egentlig tru på det. Jeg har en tenåringssønn - med et meget populært navn, og han er en populær gutt - og vennene hans har også populære navn (for tenåringer) Sondre, Joakim, Stian, Andreas, Alexander, Eirik, Jonas,og gang de både to og tre ganger:) De med mindre pene navn i gjenger - har fått kallenavn i stede...

De som ikke er i gjengen er gjerne, Kjell Ivar, Johnny, Arne, Vidar...

hihi - det har jeg faktisk ikke tenkt på før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har et poeng. Grunnen til det tror jeg er at foreldrene til Julie, kjøper rosa moteklær til henne og følger den streite veien, derfor blir Julie populær. Foreldrene til Aslaug lar henne arve, eller kjøper mindre gammeldagse klær til henne og oppdrar henne til å være seg selv, derfor bit Aslaug upopulær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både litt enig og uenig i denne teorien. De som kaller barna sine feks Kolbein gir han kanskje også noen verdier som ikke er helt forenelig med den A4-forståelsen av verden man har som barn/ungdom. I den perioden av livet dreier det seg jo om å skli inn og ikke skille seg ut. Etter hvert er det gjerne det som betyr noe, og Kolbein blir gjerne populær i studentsamfunnet og løser mange rødvinsrelaterte verdensproblemer sammen med likesinnede som blomstrer litt senere enn Marcus og Mathias.

Dette ble satt veldig på spissen gitt, men fikk muligens frem poenget mitt. ; )

Når det er sagt, så kjenner jeg både Alfhild, Oddny og Kjellaug som alle var uhyre populære i sin ungdomstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...