Nordlandspia_ Skrevet 11. november 2006 #1 Skrevet 11. november 2006 Vi har vært ute og sett på barnevogner idag. Selv om det er litt tidlig for oss enda siden ikke termin er før i mai, så tenkte vi at det kunne være greit å spare penger nå som 2006 modellene skal ut. Men, skal vi velge duo eller kombi vogn? Vi har lagt av en kombivogn fra Simo som virket kjempegrei, men nå når vi har tenkt litt mer hjemme ble vi veldig usikre på om den bagen kan bli litt liten. Vi bor langt nord og til vinteren skal vi ha lammeskinnspose i vogna, pluss at babyen da vil være ca et halvt år. Hvor lenge er det vanlig å kunne bruke en kombivogn-bag? Så på et forum at noen hadde skiftet etter 4mnd, og da blir det jo ikke plass til vår baby i kombivogna til vinteren ihvertfall.. Samtidig bor vi i andre etasje i et hus, og har ei skikkelig svingtrapp opp, så jeg hadde tenkt å ha understellet nede og heller bære bagen opp. Etter å ha løftet på de forskjellige bagene idag, frister det jo absolutt mest med kombivogn ettersom den er mange kilo lettere. Er det noen som har noen erfaringer eller innspill på hva vi bør velge hadde jeg blitt kjempeglad for vi ble skikkelig rådville nå..
Larviksjenta. nr4? Skrevet 11. november 2006 #2 Skrevet 11. november 2006 det er mange ulike meninger på hva de syns er best.. men min erfaring er hadde simo kombi til første jenta som om i slutten av februar, elsket vogna, men fikk frt ptoblemet at bagen ble trang. men man kan bruke kalesja på bærebagen som en sånn bag forlenger som man fester nederst ved beina på sportsvognen, så får man jo på en måte en bag vogn litt lenger.. Men jeg synes det er koselig når de kan få være "baby" så lenge som mulig og vil at bagen skal brukes så lenge som mulig så derfor, har vi denne gangen kjøpt en, simo duo.. det er vår erfaring da.. vi bor forresten i 3 etasje i en blokk uten heis, og synes ikek det er et problem.. skal bære babyen i bære sele eller i armene eventuelt. Min venninne bor i 4etg u heis og har også valgt duo, de har også en liten bærebag som de har arvet de da, som skal stå nede med vognen hele tiden og bære barnet opp i denne.
LegallyBlond Skrevet 11. november 2006 #3 Skrevet 11. november 2006 Har kun hatt kombivogn, så vet jo ikke hvor tung bagen er på duovognen. Men vi måtte opp noen etasjer da lillegutt var nyfødt (flytta i hus da han var tre mnd) og jeg synes det var tungt nok med ungen og alt oppi bagen. Hadde nok gått for kombi en gang til om vi hadde bodd på den måten. Så var bagen utrolig grei å ha som seng når vi var rundt på besøk. Simo har lang bag i kombivognen sin også, en jeg kjenner har en ganske stor gutt og hun brukte bagen til gutten var 8-9 mnd gammel (men da var det sommer de siste mnd). Du kan jo prøve med en pose i og se hva du synes, kan sikkert prøvelåne en i butikken der du kjøper vognen. Jeg tror nok at bagen til kombivognen er stor nok. Dessuten kan du få det ganske lunt og godt i sportsvogndelen også. Vi hadde voksipose i sportsvogn til vår gutt som også er født i mai, og det funket helt fint. Nå bor vi på vestlandet da, men med lammeskinn og ett teppe i tilleg til pose og så vogntrekket/fottrekket utenpå så er det helt sikkert varmt og lunt nok med sportsvogndelen også, om det skulle bli trangt.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2006 #4 Skrevet 11. november 2006 emmaljunga duo edge www.emmaljunga.no
Anonym bruker Skrevet 11. november 2006 #5 Skrevet 11. november 2006 emmaljunga duo edge www,emmaljunga.no
Nordlandspia_ Skrevet 11. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 11. november 2006 I forhold til prisen vi har fått på Simo kombi og Simo duo, så er Emmaljunga 3000kr dyrere, så sålangt er den ikke en option. Takker dere andre for input! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå