Anonym bruker Skrevet 11. november 2006 #1 Skrevet 11. november 2006 Er det farlig å bruke nesespray når du er gravid? I så fall hvorfor?
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 11. november 2006 #2 Skrevet 11. november 2006 Ikke noe mer farlig å bruke nesespray når man er gravid enn ellers. Jeg brukte det mye i slutten av svangerskapet, mer enn anbefalt. Men det gikk no bra det!
MammaDilla Skrevet 11. november 2006 #3 Skrevet 11. november 2006 Det finnes nesesray med saltvannsløsning. Den er altså ikke tilsatt noe av det som er skadelig for slimhinnene. Er jo ikke mer farlig når man er gravid, men slimhinnene er jo mer sart, og det kan være lurt å holde seg til saltvann
Mrs. Bouquet Skrevet 11. november 2006 #4 Skrevet 11. november 2006 Det er flere nesesprayer som ikke skal brukes av graivde og ammende sån jo det er ikke bare trygt. Les pakningsvedlegget før bruk.
MammaDilla Skrevet 11. november 2006 #5 Skrevet 11. november 2006 Ja, det beste er å lese på pakken Det hadde jeg gjort i hvertfall. Er ultra forkjølet, men holder meg til saltvann spray..
Guba *mamma07+09+12?* Skrevet 12. november 2006 #6 Skrevet 12. november 2006 Rhinox kan du trygt bruke sa dama på apoteket, men otrivin fikk jeg beskjed om å holde meg unna.
nutri Skrevet 12. november 2006 #7 Skrevet 12. november 2006 Merkelig svar fra apoteket. Otrivin og Rhinox har akkurat de samme anbefalingene i pakningsvedlegget sitt: Liten risiko for fosterskader, bør bare brukes i terapeutiske doser. Naso, derimot, den nyeste på markedet, inneholder xylometazolin (samme som Otrivin) anbefales ikke til gravide. Nyere produkt, nyere forskning til grunnlag - tyder jo på at man burde holde seg til saltvann under graviditet.
Tullemor til 2 Skrevet 12. november 2006 #8 Skrevet 12. november 2006 Jeg bruker Rhinox. Heller det enn ikke å få puste. Saltvann har null effekt på meg, men det varierer vel fra person til person. Saltvann er jo best å bruke hvis man har effekt av det.
November_mamma Skrevet 12. november 2006 #9 Skrevet 12. november 2006 Jeg har lest at man bør holde seg unna nesespray fordi blodårene i morkaka kan trekke seg sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå