Anonym bruker Skrevet 11. november 2006 #1 Skrevet 11. november 2006 hei. Nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre, har mest lyst til å legge meg ned å dø! I går var det endelig vår tur til å komme på ultralyd og vi gledet oss sånn. Dessverre var det en glede som ble snudd til sjokk og sorg. Den lille babyen vår har en alvorlig hjertefeil og vi vet ikke hvordan det kan gå videre jeg er nå i uke 19 og kan enten velge å avslutte svangerskapet eller jeg kan føde normalt og håpe at han klarer seg gjennom en operasjon rett etter fødsel, sjansen for at han får en hjerneskade er også stor, siden han må være i operasjon så lenge og det er hardt for en liten baby. Spørsmålet for meg er nå hvilket liv jeg kan gi den lille, hvor syk kommer han til å være og får han et godt liv ?! Jeg er såå lei meg og bare gråter hele tiden. Hvordan kan et menneske ta slike valg??!! Verden er så urettferdig!
Gjest Skrevet 11. november 2006 #2 Skrevet 11. november 2006 nei det er ikke rettferdig at noen skal gjøre et sånt valg.. vet ikke hva jeg skal si til deg,er nok ikke noe som kan trøste deg nå.. tenker på dere..
Baby4påvei-har kommet :-) Skrevet 11. november 2006 #3 Skrevet 11. november 2006 Stakkars dere. Kjempevanskelig valg å ta. Hvor lang tid har dere på å betemme dere da? Skjønner godt at dette ble kjempetungt til dere. Føler med dere. Varme tanker sendes deres vei.
Lolita<3prins&prinsesse Skrevet 11. november 2006 #5 Skrevet 11. november 2006 Jeg kan ikke svare på alle spørsmålene dere har, men vil bare sende dere en stor og god klem. Livet er utrolig urettferdig av og til... *klem fra oss*
Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 11. november 2006 #6 Skrevet 11. november 2006 Så utrolig trist =( Kan ikke hjelpe deg med spørsmålene men du kommer nok frem til den beste avgjørelsen.. Lykke,lykke til...
Gjest Skrevet 11. november 2006 #7 Skrevet 11. november 2006 Huff... Verden er så sinnsykt urettferdig!! Fryktelig trist og lese !! Vet ikke hva jeg skal si jeg... Men kan fortelle litt om min lillebror. Han blei født med hjertefeil, tror han hadde 5 hull i hjerte da han ble født.. Vi viste ingenting om dette, de så det ikke på ultralyden. Men han gråt hele tida så vi skjønte noe var galt... Da han var 3uker gammel blei han opperert på rikshospitalet.. Nå er han 5år og lever helt normalt, ligger litt etter i vekst og sånn bare. Jeg vet ikke hvordan hjertefeil nurket deres har og vet ikke om den er mere alvorlig en den min bror hadde.. Dere har ett vanskelig valg forran dere nå.. Huff, vet ikke hva mere jeg kan si..
gutt07<3spire*i*magen<3 Skrevet 11. november 2006 #8 Skrevet 11. november 2006 uffamei.. stakkars dere.. det var ikke en gladmelding:( tenker på dere!!! lykke til med valget, ikke lett det der nei.. uff... trøsteklem fra,
MES81 Skrevet 11. november 2006 #9 Skrevet 11. november 2006 Utrolig trist ! Dette blir et tøft valg, men det valget dere tar er uansett det best for dere og babyen. Ingen andre kan velge for dere, det er sikkert både godt og vondt å vite. Trøste klem fra meg til deg.
#Aurora har tre gutter# Skrevet 11. november 2006 #10 Skrevet 11. november 2006 uff og uff..veldig trist.Det blir et tøft valg men det valget er opp til dere.Dere vil jo likevel bli like glad i babyen for det,men vet at alle vil ha friske barn.Håper dere tar det rette valget.Lykke til.
2barnsMamma28 Skrevet 11. november 2006 #11 Skrevet 11. november 2006 forferdelig valg og måtte forholde seg til... håper dere finner en beslutning dere finner best til slutt. utrolig trist å lese dette.... sender dere en klem og varme tanker
Gjest Skrevet 11. november 2006 #12 Skrevet 11. november 2006 åssen hjerte feil er dette... dattra mi har en som de ikke oppdaget ved ul men som jeg oppdaget senere ved en anledning.... kansje jeg kan hjelpe litt!!???
Saga-to gulljenter+en spire Skrevet 11. november 2006 #13 Skrevet 11. november 2006 Varme klemmer og gode tanker.. Ikke et lett valg nei og veldig trist å lese, livet er så urettferdig ja. Ikke mye jeg kan si for å trøste. Lykke til med valget! Varme klemmer
Anonym bruker Skrevet 11. november 2006 #15 Skrevet 11. november 2006 kæmpetrist.jeg sender deg en kæmpestor klem. jeg ville valgt å få barnet, det kan være å dette går kæmpebra. prøv å tenk positivt selv om det kan være vanskelig.igen en kæmpeklem til deg.......
tuppen og lillemor Skrevet 11. november 2006 #16 Skrevet 11. november 2006 dette var ikke kjekt å lese... sender dere de varmeste tanker fra meg..
guttemamman:) Skrevet 11. november 2006 #17 Skrevet 11. november 2006 Jeg sendere dere også en stor klem, det hjelper nok ikke så mye, men vit at mange tenker og føler med dere... Varm og kjærlig klem
Gjest Skrevet 11. november 2006 #18 Skrevet 11. november 2006 uff.. vet ikke hva jeg skal si.. men det må jo være helt for jævlig.. tenker masse på deg .. *sender masse trøsteklemmer* og ja.. verden er urettferdig...
Skilpadden Skrevet 11. november 2006 #19 Skrevet 11. november 2006 Uff, så forferdelig. Skulle ønske det var noe jeg kunne si eller gjøre for å gjøre situasjonen bedre, men jeg tenker på dere, og sender en varm klem.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #20 Skrevet 13. november 2006 3babymama!!??!! Vi har enda ikke vært på sykehuset og fått høre alt om operasjonen osv enda. Men den lille babyen vår har tre forskjellige feil med hjertet sitt- det er TGA- som er en transposisjon mellom de store arteriene, DORV: dobbelt utløp høyre hjertekammer og VSD: Hul mellom hjertekammerne. Så, det er ganske alvorlig og hvis babyen overlever operasjonene er det også en fare for hjerneskade ol i ettertid. Spørsmålet er hvilket liv jeg kan gi den lille i ettertid dersom det skulle gå bra også, men det er jo så vanskelig å vite helt sikkert
Stirra ner 32+5 Skrevet 13. november 2006 #21 Skrevet 13. november 2006 Uff, sender alle mine varmeste klemmer til dere :0( Håper dere får styrke og god hjelp til å ta de valgene dere må ta nå... Skulle ønske jeg kunne hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #23 Skrevet 13. november 2006 Kjære deg! du må bare prøve å ta et valg, det er kjempevanskelig og vondt og alt er sikkert veldig forvirrende. Men sånn jeg hadde tenkt, som jeg i alle fall håper jeg klarer å tenke hvis jeg kommer i en situasjon som din, er hadde babyen overlevd uten medisinsk hjelp? Hadde den ikke det er det ikke meningen at den lille skulle komme til dere akkurat nå. Da vet du at du har gjort et godt valg, og at den lille får det bedre dit den skal. Uansett er det bare du og din samboer som kan ta valget og dere må tenke nøye gjennom alt. For deres egen og for babyens skyld. Dere er i mine tanker.
Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 13. november 2006 #24 Skrevet 13. november 2006 Dere har min dypeste medfølelse, dette her var en skikkelig tøff situasjon. Mitt råd til dere er at dere velger å ikke avslutte svangerskapet, men prøver å bære frem barnet og ser hva fremtiden har i vente for dere og den vesle. Ikke en lettvint løsning, det vet jeg, men i deres situasjon finnes det vel egentlig ingen lettvint løsning uansett. Gi barnet en sjanse, og be om styrke til å gå igjennom hele denne prosessen med støtte i hverandre! Masse goe klemmer fra
Trillet Skrevet 13. november 2006 #25 Skrevet 13. november 2006 UFF UFF UFF!!!!!!!!!!!!!!! Så utrolig ufattelig vanskelig..... Sikkert det vanskeligste valget noen skulle måtte ta... Jeg føler virkelig med dere... Vil gi deg en STOR klem!!!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå