Gå til innhold

Hvorfor sier jordmor at det ikke er lurt å pumpe for å få opp melkeproduksjonen?

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke skjønne det at ikke det skal være bra hvis man har litt for lite melk...selv har jeg ei snuppe som kan være helt uinteressert i puppen selv om der er melk...da kan jo jeg tenke meg å pupme meg for så å gi det på flaske!

Hva sier dere eksperter om det helsesøster sier? Er ikke det litt snålt?

Fortsetter under...

hmm, hørtes rart ut det ja, pleier jo å være omvendt ja..mange som får beskjed om å pumpe melk på formiddagen, for å kunne ha å gi på kvelden dersom man pleier å ha for lite melk på den tiden.

dessuten måtte jeg pumpe minst annenhver time da jeg hadde brystbetennelse, og når den var gått over, hade jeg jo bare SÅ mye melk, fordi jeg hadde pumpet så mye. jeg ville spurt hs om hun ikke kunne argumentere litt mer for det hun sier.

Men man må ikke gå over til å pumpe hver gang i stedet for å amme. For barnet får ut mer melk enn pumpa.

Men en gang jeg måtte bort fra min 3 mnd gamle baby, pumpet jeg ca hver 3 timer og fikk enormt med melk. Mer enn babyen hjemme drakk fra frysen.

Får og enormt mye melk av å kose meg en kveld med venninner på byen. Pumpa f.eks nesten 300ml mot vanligvise 160ml på samme tid etter en tur ut.

Vel, det er litt annerledes enn det ammehjelpen.no sier, de anbefaler pumping etter amming hvis det er lite melk. Det er imidlertid viktig å gi melken med kopp og ikke med tåteflaske, barnet kan bli sugeforvirret.

Du sier at baby kan være uinteressert i puppen selv om der er melk? Kanskje hun ikke er sulten? Kanskje du ikke trenger mer melk? :-) Da ville det jo være dumt å øke produksjonen og risikere spreng, tette melkeganger og evt brystbetennelse fordi du har økt produksjonen mer enn hun trenger?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...