Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter,

Ringte legen min i forrige uke og sekretæren så at jeg var satt opp til lap i uke 49 (første uken av desember) en gang. Jeg skal ta pergo neste pp etter å hatt en pergofri måned nå. Lapen blir da rett etter at jeg skal ha EL. Jeg er veldig usikker på syklusen min for tiden, for den har blitt veldig kort etter å ha gått på pergo, kun 25 dager sist. Skal jeg likevel ta pergo neste pp? Sekretæren sa at det ikke var noe i veien for det, men føler liksom at det blir litt feil. Gidder ikke å gå gjennom hormonhælvete hvis dette liksom blir "ødelagt" av lapen. Skal man ikke la være å prøve den ppen man skal ha lap? Noen som har noen erfaringer med dette?

Ha en fortsatt strålende lørdag (min tilbringer jeg på sofaen med en bok:-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Er nok litt dumt hvis du blir gravid da.. for under lap så skyller de jo egglederne, og hvis du har en liten spire på gang, så fjerner de jo det og... Gynekologen min tilpasset det slikt at jeg kom inn til lap før jeg hadde el.

Skrevet

Hei på deg!

Du kan ikke bruke pergo den mnd du skal til lap da dere må bruke kondom fra mensen og fram til lap. Dette er forde man ikke vil risikere at du er gravid når du skal inn til lap. Grunnen til det er at hvis du er gravid vil sansyneligvis lap gjøre at du mister i tillegg til at de ikke vil få sett det de er ute etter å se. Så spar pergo til mnd etter lap.

Lykke til

Klem

Skrevet

Jeg trodde også at man måtte bruke prevansjon i den ppen man tok lap, det var derfor ringte jeg gynokologen min. Spurte sekretæren to ganger om jeg skulle begynne på pergo den perioden og hun sa at det ikke var noe i veien for det selv om jeg da kom til å ha EL like rundt lapen. Hun sa bare at jeg da må inn til UL på dag 12? slik som forrige gang jeg gikk på pergo (evnt. også EL sprøyte). Fikk informasjon fra operasjonskontoret i dag og der sto det ingenting om dette. Bare at jeg skulle komme inn dagen før til blodprøve. Hmm.. skjønner ingenting jeg. Skal til legen i neste uke for ta en blodprøve grunnet lavt stoffskifte, kanskje jeg skal poppe innom gynokologen samtidig for å spørre en gang til?

Skrevet

jeg utsatte min lap til etter mens tilfelle det skulle klaffe, for selv gått på pergo.. gjør det du ;)

Skrevet

Tror ikke jeg kan utsette lap. Skal opereres av gynokologen min og han har bare noen få opererasjonsdager i måneden (går til utredning privat). Vil gjerne få det overstått og gidder ikke å vente til etter jul. Da er det bare å bruke kondom etter at tr kommer om ca en uke:-)

Takk for fine svar i hvertfall!

Nattaklem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...