Gå til innhold

Hva er det med sjokolade??? + +

1dag igjen, og da kom hun ;)

Anbefalte innlegg

Hm, jeg er sjokoman og lurer på hva som egentlig gjør at man ikke bør spise sjokolade når man ammer...?? Det er jo ikke sunt så jeg blir jo litt avvent, he-he, men hvorfor/hvordan reagerer babyer på sjokolade??? Vil liksom ikke prøve å spise et halvt kilo sjokolade heller for å "teste", he-he!!!

Hvor lenge er det man bør unngå visse matvarer?? Når er babyene mer tolerante?

Og til slutt... Når en baby har mye gass/vondt i magen, hvor lang tid tar det fra det vi spiser til babyen reagerer (skal jeg da tenke at det var noe jeg spiste i går, i forgårs eller for 4timer siden liksom??)

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7047469-hva-er-det-med-sjokolade/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min baby hadde en del lufttrøbbel, men reagerte ikke på sjokolade. det testa jeg ut. Han reagerte på løk, grønne bønner, jordbær, plommer og brokkoli. Men dette er kjempeforskjellig. Er ikke sikkert din baby reagerer på noe som helst. Jeg ville ha prøvd å spise det og sett det an. Ikke et halvt kilo første gang, kanskje, men. En ting ad gangen, så vet du. Sjokolade er det beste som fins! :-)

Babyen min tåler absolutt ikke sjokolade. jeg kan nesten ikke lukte på sjokolade engang før han får vondt i magen. Spiste en sånn mild krydderkake for ikke så lenge siden og han reagerte kraftig på kvelden, så tror det tar 3-4 timer fra man spiser til de kan reagere. MEN jeg har absolutt ingen pålitelig kilde å henvise til på dette, bare min egen erfaring :) Leste forresten bakpå kakepakka og så den inneholdt kakaopulver, lurer på om det er dette han reagerte sånn på siden jeg ikke kan spise sjokolade heller.

Tror mange babyer blir mer tolerante i magen rundt 3 mnd alder, men det er sikkert kjempe individuelt og jeg er absolutt ikke sikker :)

Ikke vet jeg hva det er med sjokoladen. Men det er jo med den som med andre matvarer at noen tåler det mens andre tåler det ikke. Jenta mi tålte ikke sjokolade de første 4 månedene. Bare jeg spiste en liten rute med melkesjokolade så var det rabalder. Men jeg kunne heller ikke spise melkeprodukter så det kan jo være en sammenheng der. Men nå har jeg prøvd litt igjen og nå går det fint. Hun er 4,5 mnd nå?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...