Gå til innhold

åssen fungerer det vist jeg velger kun å gå til jm?

*mamman til tw og bi*

Anbefalte innlegg

liker ingen av legene på kontoret og spess ikke fastlegen min.

gu er ikke så nødvendig siden jeg ble grundigsjekket før forje svangerskap.og godt sjekket etter da jeg revnet mye.

har fast partner og hatt det lenge før forje graviditet og hatt det siden.tenker på bp da.kan jeg ta de gjennom henne(reise på labben og så får hun resultatene?) kan hun fylle ut helsekortet for gravide og bestille ul?

*nr 2 på 2 år på vei*

*nr 2 på 2 år på vei*

Fortsetter under...

Heia!

jeg er nå i mitt tredje sv.skap og hver gang har jeg bare vært til gynokolog for å bekrefte svangerskapet, resten av oppfølginga har jeg hatt med den jordmoren jeg selv har valgt. Jeg er ganske kresen på hvilke mennesker jeg slipper til på kroppen min, så jeg har selv valgt hvilke mennesker jeg går til. Gynokologen er privatpraktiserende (det koster naturligvis litt) og jeg hadde samtaler med tre forskjellige jordmødre før jeg fant den jeg har best kjemi med. Jm har tatt seg av alt det praktiske, fikk henvisning til blodprøver på sykehuset og hun fikk tilsendt resultatene, hun bestiller UL og fødeplass på det sykehuset jeg velger. Mange synes kanskje jeg er sær, men kroppen min er MIN kropp og jeg bestemmer hvem som får gjøre hva med den:-p

lykke til!

• 2 uker senere...

Hva med å stå for det du mener og skrive under med nicket ditt "Anonym"?? Blir mektig provosert av sånne som deg. Som tror du er bedre enn andre, men ikke tør å skrive under med nicket ditt en gang. Kanskje bedre å holde kjeft neste gang bare??

Jeg var hos lege første gang. Ble hverken tatt GU eller graviditetstest. Tok normale blodprøver hos sykesøster. Gått til JM nå, og hun har ordnet med alt det nødvendige. Fikk tilbud om legetime sist, men kunne få gå til JM i stedet. Noe som jeg gjorde.

I dette svangerskapet har jeg kun gått til jordmor. Eller det vil si, jeg var hos gynekolog første gang fordi jeg ikke hadde noen menstermin og måtte ta ul for å finne termin. Men etter det har jeg bare vært hos jordmor, og hun har ordnet med alt som skal ordnes.

Føler jeg har fått mye bedre oppfølging denne gangen enn det jeg fikk sist da jeg gikk annenhver gang til fastlege og jordmor.

:)

Burde ikke være no prob å kun gå til jordmor, og hvertfall ikke om man går til en vanlig lege. (jeg går til spesialist i fødselshjelp osv).

Jordmor vil jo uansett sende deg videre om hun skulle mistenke at noe burde skjekkes.

Og anonym kommentaren var VELDIG unødvendig. Mulig vedkommende hadde en dårlig dag, men dette var rett og slett pinlig å være vitne til.

• 2 uker senere...

Annonse

Hei! Du må nok til legen første gang for en GU og blodprøve. Deretter er det opp til deg om du vil bruke bare jm. Det har jeg gjordt i begge mine svangerskap siden jm har mye bedre tid og ekspertise på området. Legen får betalt bare du dukker opp, så han vil helst ha deg der... Får refundert ett gitt beløp fra trygdekontoret selv om du ikke betaler noe. de får betalt per pasient.. Men det er opp til deg! Innimellom må du ta en blodprøve hos legen, siden jm ikke gjør det. lykke til da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...