Gå til innhold

åssen fungerer det vist jeg velger kun å gå til jm?

Anbefalte innlegg

liker ingen av legene på kontoret og spess ikke fastlegen min.

gu er ikke så nødvendig siden jeg ble grundigsjekket før forje svangerskap.og godt sjekket etter da jeg revnet mye.

har fast partner og hatt det lenge før forje graviditet og hatt det siden.tenker på bp da.kan jeg ta de gjennom henne(reise på labben og så får hun resultatene?) kan hun fylle ut helsekortet for gravide og bestille ul?

*nr 2 på 2 år på vei*

Fortsetter under...

Jeg venter nr 3, og har hat tre veldig greie svangerskap tidligere. Jeg har også lyst til å gå bare til jordmor. På legekontoret mente de jeg burde gå til lege første gang for å få tatt alle blodprøver etc.

Jeg har egentlig ingen svar på det du spør om, men jeg følger nøye med på denne tråden i tilfelle noen andre har:)

Foreløpig anonym som gravid...

Eg fekk beskjed på legekontoret at det ikkje spelte noko rolle om eg valgte og gå til jm eller lege. Valgte då jm, fordi eg ikkje er spesielt glad i studenthelsetenesta - og kjem til og gå fast til ho framover. Har ikkje vore på første kontroll enno, men gler meg masse!

Annonse

Jeg vil også gå til JM. Fastlegen min er borte dette året, og d er ny vikar hver gang jeg er innom der, så jeg gidder ikke gå dit.

Legen og JM er i samme bygg, så jeg stikker bare innom legekontoret og tar bp etter JM-besøk. Er rh- så må ta bp gjennom hele svangerskapet.

Men d skal nok gå fint likevel.

Fikk beskjed forrige gang om at man måtte til lege den første gangen for å få tatt blodprøver og i uke 26 for nye blodprøver! De resterende gangene kunne jeg gå til jordmor! :)

Husk at d er nye "regler" i år.

Der står d at man skal kunne velge selv (litt etter hvilket tilbud som fins...)

Det er også færre kontroller nå, noe jeg ikke liker, men også her kan man sifra selv om man ønsker litt oftere kontroll, og d har jeg tenkt å gjøre... Kan jeg skylde på alderen? *ler* (Er 34 nå)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...