Gå til innhold

Hjelp til deg som er kvalm!


*Milla74*

Anbefalte innlegg

Hei hei!

ENDELIG har jeg funnet noe for kvalmen!!!!! Har ikke bimmet på ukesvis fordi jeg har vært så dårlig. Prøvd alt,-nesten!

Nå har jeg av legen fått Afipran 10 mg som jeg tar tre ganger daglig. Livet er til å leve igjen!

Anbefales. Dette er IKKE skadelig for fosteret.

I tilegg til pillene er det veldig viktig å drikke mye vann.

Håper flere kan få hjelp av dette!

Jeg er superfornøyd etter å ha vært "sjøsyk" i 8 uker.

Har gått på disse i en uke nå. Og har fått humør og energi tilbake.

 

*gladklem* til dere alle!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei moniccen!

Ja, jeg kan bare anbefale det på det sterkeste. Det tok ca 5 dager før jeg fikk full virkning. Og det er viktig at du tar tre piller i løpe av dagen, uansett om du ikke føler behov for det. Har skjed med meg at jeg har glemt ei pille fordi jeg har vært i god form , men jeg skal hilse og si at påminnelsen ikke uteble!

 

Lykke til! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker det veldig mye på sykehuset hos oss.. Det lureste er å ta den en halvtime før du planlegger å spise, da får du best virkning av den ;) Godt at noen leger skriver ut resept på det. For det er mange gravide som bruker Postafen, og det skal vel ikke brukes når man er gravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte spørre etter det, etter tips fra ei venninne. Først sa legen at det ikke fantes noe mot svangerskapskvalme fordi de fleste preparatene mot kvalme var forbundet med risiko for fosterskader. Men da han slo opp sa han at han ikke visste om dette, og at han lære noe i dag og... Så det handler kanskje også noe om uvitenhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg lurte jo også på om dette med fosterskader...

Men leste i felleskatalogen at d kun var risiko i siste trimester, og da er ikke jeg kvalm i hvertfall :)

 

Men legen vil vel ikke skrive ut noe som kunne være farlig vel???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...