Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 11. november 2006 #1 Skrevet 11. november 2006 Gir dere tran eller d-vitamin når barnet bare får mme? Hva er anbefalt dagsdose av flerumettede fettsyrer og D-vitamin. Har lest at det er 10 mikrogram d-vitamin. Min datter får 7-8 dl mme hver dag. Da får hun 7-8 mikrogram D-vitamin i det. Det står i småbarnsboken man får på sykehuset at dersom babyene får mer enn 5 dl mme hver dag trenger man ikke gi tran i tillegg. Hva gjør dere???
akt80 & Sara Emilie Skrevet 11. november 2006 #2 Skrevet 11. november 2006 nei eg gir ikkje, vi prøvde en stund men hun spyttet bare alt ut hver gang.. hun får jo alt gjennom mme. eneste grunnen de vil man skal gi tran når man gir mme, er at de skal bli vant med smaken slik at de liker den..
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #3 Skrevet 12. november 2006 - Står det det i småbarnsboken? Hm, - vi gir 5 dråper D-vitamin hver dag, og han drikker 1 liter Nan om dagen.
<3 Adrian <3 Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Vi gir gullet tran.. kombinerer morsmelk og mme.. (2 måltider mme i døgnet...)
Benni-min Skrevet 18. november 2006 #5 Skrevet 18. november 2006 Jeg gir bare collett og den inneholder omega og d-vit. HS sa jeg ikke trengte å gi dobbel dose, så jeg sluttet med dråpene. Han drikker ca 800-900ml i døgnet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå