Gå til innhold

Vi sliter virkelig på natta nå, noen andre el noen som har noen tips? Vær så snill??!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca en måned siden begynte søvn mønstret til lillgutt å endre seg. Var da litt over 3 mnd, og jeg tenkte at det er vel ganske så vanlig. Men nå de siste 3 ukene har det bare blitt værre og værre (skrives det m e eller æ?..), og han våkner kanskje en 6-7 ganger på natten, spiser 3-4 ganger og gråter en del. Selv i søvne, får helt vondt av han, også begynner jeg å bli litt trøtt jeg også. Tidligere sov han hele natten nesten, spiste kl 6 og sov til minst 8.

Han har begynt å få en tann da, og hadde et par dager hvor han bare skrek og skrek, så mulig dette har en innvirkning.

Ellers får han grøt,som han elsker, tenkte å prøve noen dager uten og bare gi mme isteden. Han bæsjer som han skal og har ikke feber eller annen magevondt.

Nå får vi maks 1,5 time sammenhengende søvn på natten, og han spiser mer på natten nå enn på dagen, el oftere da.

Fikk flaske i natt, spiste bare 60 ml men så spiste han to pupper også.

Får ikke i han mer mat på kvelden enn det vi gjør nå heller, men han spiser godt.

Noen som har noen tips eller? Trenger det sårt.

Tenkte ringe HS på mandag og høre litt m de, men det er jo to netter til de åpner igjen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

VERRE ! Så vet du det :)

Har dere malt i grøten ? Vår gutt ble bedre da vii hadde masse malt i grøten, men en venninne har en jente som ikke tåler malt. Kan være greit å prøve å kutte det ut,eller evt. legge det til....

Får han grøt på dagen ? Det ser ut til å være løsningen her, halv posjon til frokost og full til kvelds.....

Hvis ikke kan du evt prøve å gi ham noe smertestillende en kveld for å se om han sover bedre da. Så får du iallerfall klarhet i om det er noe som gjør vondt...

Det ser ut til at det kan være ganske vanlig at ede skifter mønster på denne tiden.

SELV hadde jeg nok som du selv foreslår prøvd uten grøt et par dager. Det hender de ikke er modne for grøt når de er 4 mnd.

Og så hadde jeg nok prøvd bare en ting om gangen for hvis ikke vet du ikke hva som funker.....

Skrevet

Vi har forsøkt å gi jenta vår grøt på kvelden vi også, hun er 4,5 mnd. Dette fordi hun sover bare 2 timer i slengen. Men det funket ikke noe særlig, så det virker som om hun ikke er moden ennå. Tror det var vondt for henne at magen var full på en annen måte enn med mm. Det kan jo være verdt å forsøke noen kvelder uten grøt?

Skrevet

Med fare for pepper; har dere prøvd å gi mme på kvelden i stedet for mm? Det fungerer veldig fint her -sover bedre da. Mme er tyngre fordøyelig. Så kan du pumpe deg på kvelden heller og spare litt så du kan gjøre noe uten baby på dagtid. :-)

Skrevet

At han spiser oftere om natten enn om dagen har jeg kjennskap til.

Gutten min gjorde det. Det jeg gjorde var å utsette et nattmåltid så lenge som mulig (ja, det er et slit i et par netter men verdt det), noe som resulterte at han spiste mer på dagtid igjen. Han hadde tydeligvis gjort om helt, spiste seg opp om natta for å holde ut mer på dagtid....hehe.

Skrevet

Har ikke så veldig mange tips å komme med... Men jeg tror det eventuelt lønner seg å gjøre som hun over her skriver, forsøke å utsette et nattmåltid, slik at han spiser mer på dagen og mindre på natta... Visstnok noe som kalles "3 måneders trass". For mye spennende å se på nå, så de har ikke tid til å spise og sove...

Er mange i juli-klubben som plages med søvnen nå, så om du ser på noen av innleggene på juli-klubben ser du at du er i godt selskap!! :o)

Skrevet

Takker for tips dere! Tar meg en tur innom juli-klubben nå jeg!

Vi har kuttet ut grøten i kveld så ser vi om det funker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...