Gå til innhold

Hva tror dere? (Litt langt..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Det er noe jeg lurer litt på her.. Håper noen kan komme med noen synspunkter..

Jeg hadde min siste mens 22 mai. Jeg har veldig uregelmessig mens. Men i følge den så har jeg termin 28 februar. Å inne på babyverden så står det da unnfangelsen fant sted ca. 5 juni.. (Noe jeg kan få til å stemme med tanke på når vi hadde sex..) Å jeg testa positivt 27 juni (en liten uke etter at jeg skulle hatt mensen om den hadde vært regelmessig..)

Men på ul så fikk jeg beskjed om at terminen er 18 mars.. Å da står det på babyverden at unnfangelsen fant sted ca. 23 juni... Noe jeg ikke får helt til å stemme.. Da var vi på st. feiring, å jeg husker at jeg hadde så utrolig halsbrann..

Men kan man teste positivt bare 4 dager etter unnfangelse?? For det er jo det jeg må ha gjort om jeg har termin 18 mars..

Grunnen til at jeg begynte å lure litt er fordi jeg var hos jordmor i går, å hun tror jeg kommer til å føde nærmere 28 februar. Fordi magen min er mer på den størrelsen. (Hun sa at selv om magen var litt stor så trengte ikke det å bety stor baby, men at jeg faktisk var lengere på vei..) For hun tenkte litt på hvis jeg skulle gå på overtid.. Så mente hun at det kunne være lenge å vente hvis jeg skulle gå 14 dager over 18 mars, hvis jeg da skulle være lengere på vei..

Men kan de ta så feil på ul da?

Men jeg skal på ny ul den 4 desember.. Kan de da komme frem til en annen termindato??

Blei litt langt dette her, å kanskje litt rotete... Men hva tror dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får nok nærmere svar på neste ul ja. Jeg ble framskynda en uke, noe som jeg ikke får til å stemme med når vi hadde sex osv, men det er visst barn som modnes raskere enn andre er jeg blitt fortalt?

Skrevet

Jeg ville nok tro som jordmor at det blir slutten av februar, begynnelsen av mars. Testene på meg, slo ikke ut för jeg var 3+5 uker på vei. Jeg tviler sterkt på at noen tester er så bra at de slår ut rett etter unnfangelsen, i tillegg har vel ikke kroppen begynt å produsere nok HCG innen den tid, men nå er jeg ingen lege, har ikke noe utdannelse innen dette, dette er kun ut fra egne erfaringer. Men uansett, tiden vil vel vise hvem som har rett, du eller ul. UL-termin er vel uansett +-2 uker? Det kan hende du får en ny termin på neste ul.

Lykke til:-)

Skrevet

Jeg ville nok tro at det som står på babyverden er det mest riktige. Første dag min siste mens var 25. mai, og unnfangelsen skjedde 9. juni. Dette stemmer med hva jeg selv vet, tempet og kjenner el ganske godt, så vet at jeg hadde el denne dagen. Opprinnelig termin ble da 3. mars.

Etter ul så ble den satt til 4. mars, så da skulle alt jeg mente altså være ganske så riktig.

Da høres det jo sannsynlig ut at din termin er litt før min. Du får sikkert ny termin på neste ul.

Skrevet

Har nok mest tro på at dine egne beregninger er riktige - har ikke hørt om noen test som kan slå ut bare fire dager etter unnfangelse ihvertfall!! Dessuten er det jo som du sier - man har ofte en viss peiling på når ting har skjedd....

Vil nok tro at du får rettet på ul terminen din på neste ul!

(de gjorde ikke som m. med oss på den ene ul'en tro? Gyn. måte crl lengden og sammenlignet med skjemaet etter full lengde... Det ble to uker forskjell det... men siden vi hadde icsi så vet vi jo med sikkerhet når befrukninga fant sted så jeg retta på'n jeg :))

Lykke til videre!

Klem

Skrevet

Pikemor:

Jeg også hadde siste mens (eller hva jeg trodde var en festeblødning, den 25 mars, fordi det bare var litt mens en liten dag). Men jeg fikk termin på ul satt til 26. februar.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen=)

Trur også 28 februar er mest riktig! Men da er jeg plutselig snart 25 uker i stede for 22 da jo=D

Skrevet

Da spørs det om de vokser i litt forskjellig takt da. Men hvis det var festeblødning du hadde så hadde du jo el en ukes tid før da. Hm, ikke greit å skjønne seg på de beregningene på ul bestandig.

Jeg vet at min termin stemmer bra i forhold til når jeg hadde el iallefall, så får vi se da, når de bestemmer seg for å komme ut:)

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...