Gå til innhold

Til alle junedamene! :)

limababy

Anbefalte innlegg

Hei igjen, god morgen og helg til dere alle!!

Tiden går da fremover, passert ni uker nå. Jeg har vært på ul og til første svangerskapskontroll. Hjertet banket så fint, og jeg er endelig overbevist om at jeg faktisk er gravid, (lite symptomer,) og ikke minst føler jeg meg glad og fornøyd igjen!! Sv.kontrollen fremskyndte termin med et par dager, ikke all verden det, men alle monner drar i jakten på 12 fullgåtte!! :) Så nå er termin 17.juni.

Jeg gleder meg veldig til å fortelle gutten min at han skal bli storebror, men bør vel vente så lenge som mulig. Det er jo veldig langt frem for sånne små..

Ellers er jeg i full jobb, humøret tilnærmet normalt for tiden(måtte det bare vare) og alt vel. Håper dere har det fint og flott også!! :)

Fortsetter under...

Hei Limababy!

Her går det bra. Er trøtt og sliten men ikke verre en at det går ann å leve med. Småkvalm på kveldene men klarer å la være å kaste opp.

Gleder meg veldig til denne trøttheten gir seg. Henger etter med alt som skulle vært gjort både hjemme og på jobb. Lengter etter senga stort sett hele tiden.

Jeg venter spent på UL på mandag. Er veldig spent på når terminen er. Den kan være alt fra 27. mai til 18 juni. Min eldste sønn er født 16 juni, håper iallefall at jeg ikke får på dagen hans. Hadde jo vært veldig kjekt å få vite at jeg hadde passert uke 12.

Håper det står bra til med dere alle!

Hei, hei.

Her går det også framover. Etter en tøff start med blødninger der jeg sannsynligvis mistet en av to, ekstrem kvalme og mye magesmerter pga gallestensplager, ser verden nå litt lysere ut. Formen er bedre, har sluttet å blø, og den siste UL for et par uker siden viste at alt er bra med den lille spiren min så langt. Skal på UL om et par uker igjen, og kjenner at jeg trenger den betryggelsen om at alt er bra. (Mistet nemlig ved en MA som ble oppdager i uke 18 i fjor)

Startet vel på min 12 uke i dag ca, og kjenner at det er deilig for hver uke som er gått. Er ennå kvalm i perioder, og det er mye mat jeg ikke greier (blant annet pga galleproblemene), men så lenge alt er bra med den lille så skal jeg ikke klage. Kjenner dessuten at jeg er optimistisk, og at jeg har en følelse av at dette vil gå bra. Velger allikevel å vente med å fortelle det til barna våre, som nå er 8 og 11år. De tok det veldig hard da det gikk galt forrige gang, så denne gangen venter vi med å si det til i jula. Da er jeg i 17 uke, og har vært på et par UL til. Det kjennes litt tryggere å si det da.

Hei!

Formen er bedre - men man er da alikevel gravid, skal på UL i morgen (oppfølging av den Ul jeg hadde da jeg blødde) blir veldig spennede det - leste om noen på 1 trimester som hadde tom livmor men alikevel svangerskapssymptomer....

Vel, vel jeg får bare vente og se hva som skjer. Har heller ikke fortalt det til barna - venter med det til nærmere jul jeg også - det er jo lenge nok å vente på baby for dem som det er. :0))

Ultralyd var utrolig artig. Så artig å se den lille krabaten på 3-4 cm ligge og røre på armer og bein. Alt så bra ut. Det blir så virkelig når vi har sett at det virkelig er et lite menneske der inne. Rart hvor glad man kan bli i noe som er bare noen få cm.

Jeg var som forventet i uke 9.Med termin 16 juni. Skal på UL igjen om tre uker. fikk også tilbud om blodprøve for å se etter downs. Jeg trodde ikke at de sjekket for slike ting før man var 38. Jeg er 35 og sitter derfor nå å bekymrer meg for at hun ba om blodprøve og ny UL. Så hun noe som hun ikke fortalte oss?? Og hvorfor spurte jeg ikke mer om akkurat det. Det angrer jeg på nå.

Huff ja noe skal man bekymre seg over hele tiden. men om 1,5 uker er det sydentur og da skal vi bare kose oss.

Annonse

Hei!

Alt så bra ut på UL - som legen sa "her er det ett levende foster".... Han mente at det kankje hadde vært to den første gangen når jeg var der i forb. med blødning og at det var veldig vanlig å miste den ene på den måten ...

Vel, vel -- vet ikke helt hva jeg skal tenke om det - men nå var det i allefall ett levende foster som legen utrykte det og alt ser bra ut. :0)

Skal til jordmor om 4 uker og ellers helt vanlig oppfølging videre. Han mente at jeg ikke kunne være 9 uker på veg - i høgden 8 - --- da blir jeg egentlig julidame -- men jeg venter med å skifte "klubb" til den ordentlige UL terminfastsettelsen i uke 16-19 en eller annen gang i januar.....

• 2 uker senere...

Terminen min er 15. juni, så jeg hører vel til her inne jeg også. Var på UL på mandag og der var det action, kjempeglad. Har to gutter på 6 og 8, og har hatt to MA de siste to årene, så dette var veldig oppløftende for meg. Skal få time til DUO i Trondheim om ca 2 uker og da får vi videre bekreftelse. Etter den tid skal guttene våre få beskjed om at de skal bli storebrødre. Vil ikke vite om kjønnet, for det får være hemmelighet til den kommer. Gleder oss veldig.

Velkommen roru!

Jeg har to gutter på 5 og 8. De har fått vite det for lenge siden, men jeg har aldri opplevd MA så jeg var/er vel kanskje litt overmodig. jeg har termin 15 el 16 juni. Eldste gutten min blir 9 16 juni...

Jeg skal på ny UL i på st.olavs 4 desember. Gleder meg veldig til det. Får da også svar på blodprøven jeg tok første gangen.

I morgen skal vi til gran canaria. Har logget i migrene i hele dag og klarer ikke helt å glede meg ennå.

Ha en fin uke alle junidamer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...