Gå til innhold

Lurer på en ting...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangs gravid og er i uke 29. Den siste uka har jeg vært plaga med mens lignende smerter, og smerter i korsrygg.. Disse smertene kommer i bølger, og ikke nødvendigvis i sammen med kynnere. Kjenner også litt stikkinger. Det er prematurfødsler i familien, så tanken slår meg om dette skal skje meg også.

Var hos jordmor, som henviste meg til UL og kontroll, men det blir ikke før om 14 dager. Syns det er lenge til...

Lurer på om noen har erfaringer å dele? Er litt bekymra...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk også mensenmurringer ganske tidelig, uke 31.

Jordmor sendte meg til ultralyd for å se om det var modning på gang.

Det var det ikke.

Jeg var også litt bekymret for prematur fødsel, da det er mye av dette i sambos familie.

Mensenmurringene har jeg hatt siden da, blitt litt værre de siste ukene, men her går jeg altså 4 dager over ultralydtermin og venter. Har 2 cm åpning og forkortet livmorhals, men jenta vår lar vente på seg.

Går sikkert greit å vente i 14 dager, men blir det værre ville jeg har kontaktet jordmor eller føden.

Det er jo forskjellig hos alle.

Ellers så bør du kanskje ta det litt med ro frem til da, var det ultralydlegen sa til meg i hvertfall

Lykke til

Skrevet

Heisann! Jeg er også plaget med sterke kynnere og mye menssmerter i korsryggen, og er til jevnlig kontroll på sykehuset (siden uke 23 - er 32+3 nå). Så langt er det kun veldig sterke kynnere som har forkortet min livmorhals, menssmertene har ikke gjort noen forskjell. Legene på sykehuset var heller ikke bekymret for menssmertene, kun visst smertene i ryggen blir sterkere samtidig med kynnerne.

14 dager er jo en stund å vente, så skjønner du blir bekymret, sånn vil en jo helst få vite med det samme. Blir kynnerne og menssmertene sterkere, eller du er bekymret, er det bare å ta en telefon til fødeavdelingen - de tar deg helt på alvor, og enten får du komme på en sjekk, eller de kan berolige deg. Lykke til videre :o)

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Føler meg litt letta nå!! Får rett og slett bare se det litt an i dagen som kommer..

Skrevet

tror det er indviduelt hva slike smerter kan tyde på, jeg har hatt det sånn i begge mine svangerskap, første gangen ble det prematurfødsel, men nå andre gangen har jeg en dag igjen til termin selv om alt hele veien tydet på at det skulle bli for tidlig denne gangen også. Så det kan snu, og ikke nødvendigvis bety at du føder for tidlig. Uansett er du såpass på vei at barnet vil nok klare seg fint, men forstår deg veldig godt!! Ønsker deg lykke til, skal se at om en stund kommer du til å gå sånn som meg istedet, kjempetung og stor og bare håpe på fødsel med termin rett rundt hjørnet ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...