anette78 Skrevet 11. november 2006 #1 Del Skrevet 11. november 2006 Hei alle dere som venter smått i juni! Gratulerer med tilværelsen:) Tenkte bare å fortelle litt om hvordan jeg har det for tiden. Jeg er en 28 år gammel jente som bor i Oslo. Jobber som vikar - et vikariat som blir forlenget måned for måned. Ble gravid en uke etter jeg begynte i jobben.. Snakk om uflaks! Jeg skjønner jo også at de kommer til å avslutte oppdraget så snart de finner ut at jeg er gravid. Regner med at magen begynner å vises for fullt uti desember engang.. Man vil jo glede seg - men samtidig er jeg så bekymret hvordan det vil gå økonomisk. Man må jo ha tjent penger i 6 av 10 måneder før barnet blir født. Leste for ikke så lenge siden i Dagbladet om en jente som fikk sparken fordi hun ble gravid.. Ellers har jeg det bra. Er noe kvalm til tider - det kan være når som helst på dagen. Har ikke vært så dårlig ennå at jeg har måttet kaste opp heldigvis. Er veldig trøtt, og blir fort sliten. Vet at man ikke skal legge på seg første trimester - men jeg føler at jeg eser ut! Synes magen tyter ut, men det må jo være ren innbilning. Når det gjelder jobben, så har vi veldig mange sosiale sammenkomster hele tiden. Det være seg fredagspils, middagsammenkomster, julebord osv.. Jeg har jo ikke kunnet være med på noe av dette i og med at jeg ble gravid samtidig som jeg begynte i jobben. Det er så flaut å hele tiden måtte lyge om at jeg ikke kan være med. Folk tror jo sikkert at jeg er helt rar! Jeg må jo finne på de rareste unnskyldninger hele tiden - dere skulle bare visst hva jeg må lire av meg - det er nesten komisk! Ha det fint så lenge! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7045971-en-liten-historie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smilje med gull i magen Skrevet 12. november 2006 #2 Del Skrevet 12. november 2006 Kjære deg! Gratulerer med graviditeten du også!!! Graviditeten din er ingen grunn til oppsigelse!!! Det er faktisk lovstridig. Jeg vet ikke helt hvordan dette er når du går som vikar, men regner med at du har rettigheter som alle andre arbeidstakere. Er du fagorganisert? En bedrift kan si opp gravide med andre begrunnelser- som f.eks at de ikke har behov for vedkommende lenger (f.eks v/ kortvarige vikariat). MEN så lenge de har behov for vikarer kan de ikke kutte deg- dvs- dersom vikariatet ditt "plutselig" ikke blir fornyet etter at de finner ut at du er gravid og de tar inn ny vikar er dette heeeeeeeeeelt ulovlig! Er du ansatt via vikarbyrå? Uansett- i verste fall vil du jo få arb.led.trygd- så du vil jo ikke stå uten grunnlag for utbetaling av fødselspenger. MEN håper selvsagt at alt ordner seg for dere- de fleste arb.givere forstår heldigvis dette med at når unge kvinner blir gravide- så er det jammen meg en helt naturlig del av livet!!! Lykke til og nyt at du er frisk og sprek i graviditeten din!! Vi gjør jo en like god jobb som våre kollegaer!!!! Med mindre vi får svangerskapsrelaterte plager som gjør at vi ikke fungerer som normalt- og da blir det jo aktuelt med sykemelding Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7045971-en-liten-historie/#findComment-7055009 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. november 2006 #3 Del Skrevet 13. november 2006 Hei, jeg ville bare komme med en liten oppmuntring. Jeg har akkurat takket ja til ny jobb - var på intervju i uke 7, var veldig usikkerpå hvordan jeg skulle takle det, men fant ut at jeg ville si ifra selv om det var veldig tidlig.OG ble mødt med bare godvilje! Tilbudet stod ved lage, de ønsket meg all mulig lykke til og - lønna gikk OPP??? Ja - så ha tro på at det vil ordne seg - og hvis ikke så har du jo som nevnt i et annet innlegg diverse rettigheter ifht Atrygd etc, sålenge det er de som sier opp deg og ikke du som sier opp selv. Lykke til!! En annen ting er at jeg nå er sykemeldt på 4 uka pga oppkast. Så det gjør jo ikke saken lett å begynne i ny jobb i januar, når ejg er "så syk" nå. (kaster opp 3-4, maks 10 x daglig og har gått ned til nå 6 kg, så har ikke topp energinivå akkurat). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7045971-en-liten-historie/#findComment-7067664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå