Gå til innhold

Hva er de klareste forskellene paa tidlig SA og ca5 dager forsinket TR?

Anbefalte innlegg

Jeg bloer en del og det er klumpete og veldig roedt, symptomene er der enda, spesielt at det prikker i magen hele tiden, rundt omkring paa ulike steder, jeg har ikke smerter og foeler meg ikke syk. Har ikke testet paa noen dager, men de har vaert svakt positive i ca 2 uker.

Fortsetter under...

ved en SA har man vanligvis mørkt klumpete og gusjee blod.

det er ganske sterke magesmerter, da livmora trekker seg sammen for å støte ut.

kjenner deg slapp, er dårlig i kropp og form generelt.

har du klart rødt blod skal det visst ikke være så farlig.

hvordan er åpningen i tappen?

Jeg har ikke hatt de sterke magesmertene, men noen rykkvis innimellom ja. Har jo kjent denne prikkingen, saa det har nok vaert livmoren som jobber tipper jeg. Jeg har ikke vaert helt kul i form to dager, det skal sies, men heller ikke helt elendig og ikke foelt meg syk, om du skjoenner.

Jeg har hadt roedt blod, klumpete, litt gule partier noen ganger (unnskyld detaljer) og mengder med klart roedt blod. Naa har det stoppet helt aa bloe, saa det varte i tre dager + en dag med spotting i forkant.

Tok to tester i kveld, og de var helt negative, ikke som de svakt positive jeg har hatt i to uker, og symptomer er ogsaa borte. Jeg tror nok med sikkerhet at jeg har hatt en SA naa ja.

Hvis bloedning stopper helt, jeg foeler meg fin og ikke faar feber (infeksjonstegn) eller annet, er et vel ikke noedvendig med noen legesjekk, eller?

Er ikke saa modig som deg jeg lioevr, hehe...saa jeg maatte manne meg opp, eller kvinne meg opp da og kjenne paa aapningen i tappen laaaangt der oppe, den kjentes lukket naa, men saa bloer det ikke lengre heller.

Tror jeg tar en rutine gyn og nevner at jeg tror jeg har hatt en tidlig SA, saa faar jeg sjekket opp.

Ja, det er nok lurt, jeg tar en tur til legen og gyn paa mandag. Jeg har sjekket rimelig mye rundt omkring i dag, de fleste veldig tydelige gravidsymptomene er dempet eller borte (som markerte blodaarer paa puppene, som jo ikke er et symptom, men et ordentlig gravidtegn) og jeg har testet blankt negativt to ganger i kveld etter to uker med konstant svakt positive tester. Det har ogsaa sluttet paa bloe, saa jeg er nok paa vei til aa bli ferdig med denne runden, og har nok hatt en veldig tidlig SA tenker jeg. Jeg sjekker hos legen mandag uansett.

Mistet spiren min selv på mandag, bare 1 uke etter jeg hadde ikm. Hadde jeg ikke visst selv at jeg var gravid (planlagt) så hadde jeg bare trodd mensen var forsinket. Men siden jeg hadde konstantert graviditet og begynte å blø, fulgte jeg med hver gang jeg var på do..og kunne ikke unngå å få med meg hva som kom ut tilslutt..fikk målt hcg i blodet, og den viste at jeg hadde vært gravid ja.Slutta å blø idag først, så jeg slepper utskrapning heldigvis. Men det anbefales at du venter med å ha sex i en uke etterpå du har slutta å blø. Pga infeksjonsfaren..

Lykke til på neste forsøk!

*klem*

Annonse

Hei Canutte,

Leit aa hoere at du mistet, det er synd og noen ganger trist selv om det er tidlig selvsagt og spesielt dersom det er foerste gang kan det vaere ganske saa skjellsettende. Jeg haaper du har det ok og at du gleder deg til ny proeverunde. Her blir det ikke noen aktiviteter paa over en uke, nei...

Jeg testet en CB i gaar kveld og en i morges, blank negativ i gaar, men en oerliten tynn strek oppe i krysset paa en maate i morges. Det kan bety at det er en liten anelse igjen av hcg igjen i kroppen. Tar en tur til legen mandag og sjekker uasnett.

Lykke til paa neste forsoek du ogsaa, og takk for svar.

Klem tilbake fra meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...