2 fine små Skrevet 11. november 2006 #1 Del Skrevet 11. november 2006 Hei, Jeg er ikke sikker paa om jeg er en sliter, men er 34, har to MA i uke 5 bak meg og et barn paa 2,5 aar. De to MA er med forskjellige menn, saa jeg tror ikke noedvendigvis det er en tendens. I alle tre svangerskap har jeg bloedd i uke 5, to ganger var det begynnelsen paa en MA og tredje gangen var det helt likt, bare at det ble barn av det og jeg hadde et ukomplisert svangerskap naar bare de bloedningene i uke 5 stoppet. Naa er eller har jeg mest sannsynlig vaert gravid igjen, og saa har jeg faatt en moerkeroed bloedning, kjennes ikke som vanlig mens. Selv om jeg ikke tror jeg er sliter helt enda, saa skjer ikke ting helt uten komplikasjoner kan man si, kanskje en minisliter? Eller kommende storsliter, hva vet jeg... =o) Uansett, kanskje noen i dette forumet kan svare: Jeg har siste 2,5 uker hatt tydelige svangerskapstegn som markerte blodaarer, stoerre oemmer bryster, kjent fra innsiden at noe jobber i livmoren osv. + alle de klassiske graviditetssymptomene som kvalme etc, saa 95% sikkert tror jeg ikke har vaert innbilt gravid. Har ogsaa hatt svake positive tester i to uker, men ikke testet naa siden jeg fikk en bloedning 5 dager over IKM. Vel, det jeg lurer paa, er foelgende: 1. Hvordan kan jeg skille jeg en forsinket TR fra en SA? Bloedning startet 5 dager over IKM Den er tykk og klumpete, er ikke tiltagende eller avtagende etter 3 dager Jeg har ikke smerter Det stikker og prikker i magen som siste 2,5 ukene hvor jeg mest saannsynlig har vaert gravid Det prikker svakt i brystene fortsatt (men stopper ikke det etter noen uker dersom man er gravid uansett? Jeg husker ikke fra sist) Hadde spotting en dag foer bloedning. Gaar aldri over tiden i forhold til TR Tok ut KOBBERspiral for 5 uker siden. Bloedde i uke 5 med datteren min ogsaa, fikk UL og alt var ok. Foeler meg ikke syk, ikke feber og ikke spesielt TRsmerter heller. Men kjenner meg varm og underlig. Er det noen som umiddelbart kjenner at de tror det ene eller det andre? 2. Hva er de sikreste tegnene paa at man har SA? 3. Hva er det sikreste tegnene paa at dette bare er en forsinket TR? Takknemlig for svar, jeg har vaert en del paa "Bli gravid"sidene, men tenker at det kanskje er mer relevant aa spoerre noen paa disse sidene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7045886-hvordan-skille-sa-fra-forsinket-tr-ved-bloedning-5-dager-over-ikm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
2 fine små Skrevet 11. november 2006 Forfatter #2 Del Skrevet 11. november 2006 Ups! Kanskje det ikke saa taktfullt aa stille mine spoersmaal i dette forumet? Kan noen gi et lite hint om hvor jeg kan stille saanne spoersmaal i stedet? Annet enn paa Bli Gravid forumet? Takker for det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7045886-hvordan-skille-sa-fra-forsinket-tr-ved-bloedning-5-dager-over-ikm/#findComment-7049779 Del på andre sider Flere delingsvalg…
susse Skrevet 11. november 2006 #3 Del Skrevet 11. november 2006 Hei på deg! Ingen ekspert her men her er nå mine tanker. Siden du tok ut kobberspiralen for bare 5 uker siden er det nok ikke unormalt at kroppen ikke er helt slik som du kjenner den. Så derfor tror jeg nok dette rett og slett bare har vært en forsinket mens. I følge fagliteraturen går ganske mange svangerskap til grunne før kvinnen i det hele tatt vet at hun er gravid og hun opplever den bare som en forsinket mens. Disse tingene som du har opplevd som graviditetssymptomer kan også ha sine naturlige forklaringer. Så mitt beste råd er vel kanskje å prøve og legge vekk tanken på at dette har vært en SA og gå videre med prøvingen. Men siden du har to kjente MA bak deg har du jo god grunn til å be om å bli utredet for å kunne se om du evt vil kunne trenge hjelp til å holde på det neste gang. Lykke til framover. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7045886-hvordan-skille-sa-fra-forsinket-tr-ved-bloedning-5-dager-over-ikm/#findComment-7053102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2 fine små Skrevet 12. november 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 12. november 2006 Takk for svar. Hm...naa maa jeg koble om her, hadde egentlig landet paa at det var en SA. Du gir en interessant vinkling som jeg overhodet ikke har tenkt paa, da jeg ikke visste at kobbersprialen gjoer noe hormonelt eller verken med syklusen eller kroppen. Det er nytt og laererikt for meg. Ingenting er hyggeligere enn om du har rett og at 2 uker med svakt positive tester (jeg har tatt ca 10stk, og 6 av de var svakt positive) har vaert feil og at naar jeg har kjent at det jobber paa innsiden i livmoren, saa har det bare vaert kroppen som skal "i orden igjen eller saa" etter aa ha tatt ut kobberspiral. Jeg har ogsaa faatt igjen mine lyse areolaomraader rundt brystvortene og puppene er tilbake til normal stoerrelse uten at det jobber i kjertlene. Hele hormonkarusellen er ogsaa definitivt over, det er bare jeg som trodde at kobberspiral ikke kunne gjoere noe hormonelt med meg. Jaja, der laerer man, glad jeg spurte her inne. Jeg har to MA med to forskjellige menn bak meg, saa jeg tror ikke det er grunn til aa faa utredning, dessuten har jeg et barn som er helt i orden, saa jeg vet at det er fullt mulig for meg, eller at det i hvert fall var det med henne da. Vel, jeg takker veldig for innlegget ditt, du vinkler litt annerledes og det er fint. Jeg skal til legen i morgen uansett for aa sjekke baade hcg og evt annet. Jeg er ikke saa veldig deppa faktisk (var det etter MA for ca 8 aar siden), men har hatt veldig behov for aa vite hva som skjer, saa legebesoek er et must. (bor paa andre siden av jordkloden saa fint aa vite mest mulig fra "norske synsvinkler "foer jeg kommer inn dit saa jeg vet hva jeg skal be om, jeg aner ikke hvordan kvinneklinikken fungerer paa det lokale sykehuset her, garantert annerledes enn i Norge er det nok uansett) Jeg ble lurere naa, og det er fint aa se saken fra flere sider, hadde egentlig konstatert en SA naa, selv om det selvsagt ikke er oenskelig. Lykke til du ogsaa framover. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7045886-hvordan-skille-sa-fra-forsinket-tr-ved-bloedning-5-dager-over-ikm/#findComment-7053956 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå