Anonym bruker Skrevet 11. november 2006 #1 Del Skrevet 11. november 2006 jeg er en voksen person, jeg har klart å bli gravid med en det nettopp er over med, han sier han vil dø om jeg faktisk er gravid med han. jeg har fått beskjed om at jeg ikke kan bli naturlig gravid, men nå som jeg er det i godt voksen alder så vil jeg ikke fjerne det..han har et barn fra før med en annen.. og det værste som kan skje han nå er om det blir to barn med to ekser.. jeg kommer til å beholde det om det er mulig.. vil dette barnet leve skal det få lov til det... kan jeg nekte han å ta farskapstest.. jeg vil heller ha dette barnet alene... har han krav på å få vite om det er hans? håper dere kan svare meg litt.. jeg vet det ikke er pent å gjøre dette, men hvis det var deres siste sjanse til å få barn, hva hadde dere gjort? vi elsker hverandre ennå, vi er bare ikke kjærester, fordi vi krangler for mye og føler vi har det bedre uten å være i et fast forhold, men det kan jo hende vi blir sammen igjen også.. dette ble mye men det er jo en stor situasjon vi snakker om her.. jeg vil virkelig ikke ta bort dette barnet... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7045753-snufs/
Anonym bruker Skrevet 11. november 2006 #2 Del Skrevet 11. november 2006 Siden du spør hva jeg ville gjort: Dersom JEG ønsket barnet, og han tildels var ute av bildet - uavhengig av utsagn som "jeg dør dersom du faktisk er gravid" - OG sansynligheta for å bli gravid igjen var liten, ville jeg vurdert å beholde. Forutsatt at jeg hadde vært istand til å ta meg av to barn da. Kan legge til at jeg ikke synes det er så mye sannhet i "1 er 1, men 2 er 10". Når det kommer til det praktiske, så kan du jo da oppgi Far Ukjent hos legen - og fortell trygdekontoret, når den tid kommer, at du faktisk ikke vet hvem far er. Men jeg skjønner ikke at det skal være nødvendig, dersom dere kan finne tilbake til hverandre. Skal han oppføres som far etterhvert, må han tilbakebetale bidragsforskudd. Tror du ikke han skjønner at det er hans forresten? Ikke for å kritisere selvsagt.. Selv turde jeg ikke ta abort nå, selv om det kanskje hadde vært det enkleste - for jeg var rett og slett ikke sikker på at psyken min hadde holdt det... Du sier det jo dessuten selv - du vil virkelig ikke ta bort dette barnet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7045753-snufs/#findComment-7046969
angel-not Skrevet 17. november 2006 #3 Del Skrevet 17. november 2006 Beklager å måtte si det, men synes du virkelig denne fyren er noe å spare på? Han burde jo støtte deg nå, og forstå at du synes dette er vanskelig.. Han har tross alt vært med på morroa, og da vet han godt at det kan gi resultater om han ikke beskytter seg selv. Det er også hans ansvar! Ikke la han presse deg til noe du ikke ønsker selv. Du kan ta deg av babyen alene, uten hans hjelp om det er det du ønsker. Det høres ut for meg at du ønsker å beholde dette barnet. Husk at det er mye hjelp du kan få, både av Amathea og trygdekontor. Jeg synes du skal føre opp barnefar som barnefar. Hvorfor skal han slippe unna sitt ansvar oppe i dette? Din sønn eller datter vil også en dag lure på hvem som er far, og da er det like greit det er orden i slik ting med en gang. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7045753-snufs/#findComment-7132015
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 18. november 2006 #4 Del Skrevet 18. november 2006 Du kan skrive ukjent på far i svangerskapspapirene, men tenk deg veldig godt om før du gjør det. Barnet ditt har rett på arv fra far og hva med barnets rett til å vite hvem som er far? Skal ikke råde deg til verken det ene eller andre her jeg, for det er et valg du må ta ene og alene, men sjekk ut konsekvensen for valget av "ukjent far" først. Truslene hans om at han vil "dø" bør du tenke på at er en manipulasjon for å få deg til å fjerne barnet, det er svært få som virkelig går til det skrittet (HELDIGVIS!) Ønsker deg lykke til:) Håper at nurket griper seg fast der inne:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7045753-snufs/#findComment-7133288
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå