Gå til innhold

KS - Medisinske årsaker?? Redd,,,,,

Anbefalte innlegg

Jeg har en kronisk diagnose som gjør at jeg, fortere enn andre, får svulster som må fjernes. Nå har det seg slik at jeg har hatt en lang rekke slike operasjoner, også i underlivet... Er så redd for at noe der nede skal bli mer "smadra" ved fødsel og ødelagt for alltid.. Jeg tenker jo at "musa" skal brukes igjen senere og.. (både sexuelt og flere barn)

Har fått bestilt meg time på sykehuset for samtale, men er usikker på hva legene legger i det med KS ifht medisinske årsaker.. Er redd jeg ikke blir møtt av noen som forstår, da jeg ser at det er det mange her inne har erfart. - Hvor "medisinsk" bør en evnt årsak til KS være???

Er jeg for fjollete? Sitter med det inntrykket at det er generellt vanskelig å få KS innvilget... Også er jeg såååå usikker ut i fra min situasjon.. Hvordan tar man opp sånne temaer når man er der?

Håper der ok at jeg ønsker å være anonym her... :-/

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7045725-ks-medisinske-%C3%A5rsaker-redd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått innvilget ks på bakgrunn av sterk fødselsangst. Har født to barn på den "naturlige" måten og makter ikke tanken på å gjennomgå det der en gang til. Under første samtale ved sykehuset kom jeg ingen vei, pratet da med jordmor. Under neste samtale med seksjonsoverlege fikk jeg ks innvilget. Mitt inntrykk er også at det generellt er vanskelig å få innvilget ks, men inntrykket er også at de fleste som virkelig står på for å få ks får det innvilget til slutt. Synes du skal forberede deg godt til samtalen med sykehuset, gjerne skrive ned dine argumenter for ks og spørsmål du har knyttet til din medisinske situasjon. Om du kommer til jordmor så be heller om en henvisning til en lege som forhåpentligvis vil har mer kjennskap til din diagnose og komplikasjoner du kan få av en vanlig fødsel.

Tusen takk for svaret ditt. Jeg skal gjøre så godt jeg kan, skrive argumenter ned for å være best mulig forberedet. Ønsker ikke å komme i den typiske situasjonen hvor jeg etter timen tenker og tenker på ting/argumenter jeg skulle ha tatt opp. Heldigvis har de jo journalen min der også, men... forventer ingenting før jeg har vært der.

Har timen i kommende uke, jeg krysser fingrene men tror og håper at dette egenlig vil ordne seg.. Tror jeg..

Hei

Jeg føler med alle som er i en sånn situasjon fordi jeg akkurat har gått

i gjennom svangerskap hvor jeg ble nekta keisersnitt at et sykehus og

det var veldig vondt. Jeg fikk det jo innvilget i siste sekund på Voss, men

jeg unner ingen å gå igjennom et sånt psykisk mareritt som det jeg nylig

har opplevd. Derfor vil jeg bare si at vi har fritt sykehusvalg så

gi ikke opp uansett! Blir man nekta keisersnitt et sted så prøv et annet

sted!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...