Gå til innhold

Frøkna (4 dager) spiser hele kvelden og sover hele dagen...Har det noe å si på melkeproduksjonen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tilpasser den seg babyen, eller? I dag sov hun som en stein i 4 timer, og jeg hadde sekskantede Pamelapupper før hun endelig var våken nok til å suge. Sovnet igjen, og måtte tvangsvekkes etter 4,5 timer for mat. Kan jo selvsagt pumpe meg i mellomtiden, men ser ikke helt vitsen fordi da får jeg jo bare enda mer melk på et tidspunkt hun ikke etterspør det. (Orker ikke lagre og fryse ned, pga gammel pumpe og liten fryseboks)

I går kveld og nå i kveld spiser hun hver time, i natt hver andre time, ca. Blir jo så uregelmessige spisetider, er redd produksjonen blir for lav pga de lange intervallene på dagtid. Vondt med melkespreng også....

Vil passe på litt, fordi jeg hadde alltid litt for lite melk med førstemann - og begynte trolig for seint å prøve å gjøre noe med det, for ingenting hjalp.

Takknemlig for svar her!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med baby! :o)

Barnet skal klare å regulere dette selv, og det vil nok forandre seg mye etterhvert. Du trenger ikke å vekke henne på dagtid for å amme henne, men for å unngå melkespreng og faren for brystbetennelse kan du håndmelke deg litt eller pumpe deg. Bare for å få vekk det verste..

Selvom du har hatt lite melk med første trenger ikke det ha noe å si for denne gangen.. men du kan jo være litt obs ettersom du kjenner til det.

Dersom du får for lite melk, vil hun kanskje suge litt oftere og lengre i perioder..(økedøgn)..

Lykke til videre, kose dere masse.. jeg og vil ha ett lite nurk til ;o)

Skrevet

Nå er hun jo nyfødt da så hun har jo naturlig nok ingen rytme ennå. Melkeproduksjonen tilpasser seg babyen. Man må likevel regne med økedager opp til en uke i perioder. Rådene går ut på å vekke de etter 3 timer søvn på dagtid og ha det mørkt og stille uten dill og dall på natta så vil det gå seg til. Det vil at hun vil spise oftere på dagen og kanskje på kvelden for å sove lengre økter om natta.

Og at du ammer ofte på kveld og natt opprettholder oxo produksjonen så du trenger ikke pumpe.

Skrevet

Kroppen din regulerer seg.

Jeg hadde ikke vekket babyen - riktig rytme etter deres liv kommer etterhvert..tar gjerne litt tid.

Skrevet

Tusen takk for svar og gratulasjoner :-)

Godt å høre at dere tror det går seg til, og at kroppen mest sannsynlig tilpasser dette selv.... Ja, det er sååååå kos, med et sånt lite nurk - er stormforelska allerede :-) :-) :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...