Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 "gjetter" dere bare når ungen skal ha mat? type fikser mat til hver 3.-4. time? vi skal prøve når hun er ca 3 uker, og hvis far skal være alene med henne kan det jo være en ide at maten er varm når hun blir sulten , så han slipper en skrikende ungen mens han varmer den.. hva gjør dere?
Gjest Skrevet 10. november 2006 #2 Skrevet 10. november 2006 Vi måtte over på flaske da gullet var 7 uker gammel. De første 5-6 ukene ble det mest på måfå, litt sånn "oi, tror hun er sulten jeg" og da ble det jo litt gråting før hun fikk maten sin. Prøvde vi å gjette oss til når hun kaaaanskje kunne være sulten så var det lukket munn nemlig.. Ikke snakk om. (...men 3 minutter etterpå kunne hun være klar, hehe..). Etterhvert som hun har vokst har det blitt enklere og enklere å vite når det kan passe med mat. Man finner en rytme )
Gjest Skrevet 10. november 2006 #3 Skrevet 10. november 2006 lar han sove til han våkner.rundt hver 4 time på dagtid.skifter,og varmer flaska i microen.går kjapt det.før varma jeg den i kokende vann mens jeg skifta.men da var det mindre melk,og det gikk fortere enn det gjør nå.
3godklumper Skrevet 10. november 2006 #4 Skrevet 10. november 2006 Når de er så små blir de jo gjerne akutt sultne, men selv om det ikke er hyggelig så er det forsåvidt bra at barnet er ordentlig våkent når flaska kommer - Når det er klargjort på forhånd, snakker vi jo bare om ett par, tre minutter. Jeg har kokt vann i vannkokeren og ferdig posjonert melkepulver i ett glass med lokk. Da har jeg baby på armen ofte, mens jeg fikser. Vannet er kokt fra før, men jeg setter på koker`n til oppvarming - har lært meg den godt å kjenne - også har jeg en Imsdal spruteflaske med kaldt vann ved siden av som jeg bruker dersom vannet likevel ble for varmt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå