Gå til innhold

November: Noen flere her inne som skal ha planlagt keisersnitt?


Yvonnemor

Anbefalte innlegg

Off, jeg er så nervøs... Var ikke nervøs for fødselen sist, men nå er jeg vettskremt. Hadde komplikasjoner under fødsel for 1 1/2 år siden, så jeg skal ha ks av medisinske grunner, ikke kosmetiske...

 

Det er i dag 19 dager igjen, og jeg blir bare mere og mere nervøs for hver dag som går...

Flere som er i samme båt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

 

nesten som meg det da! FIkk en jente for 16 mnd siden, og gruet meg ikke spesielt til fødselen da. Skjedde en masse styr, og endte etter fryktelig lang tid om mye om og men i akutt ks.

Denne gangen har jeg gruet meg litt pga det, men faktisk gruet meg mest om det skulle bli ks igjen!

Nå har jeg vært til noen timer på føden her, og det har blitt bestemt at vi avventer og håper at fødselen skal starte av seg selv innen terminen, men hvis ikke blir det planlagt keisersnitt da, 22.nov. Gruer meg veldig og egentlig, og håper og håper at det skal skje noe snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha planlagt KS den 22.11, og det gruer jeg meg ingenting til!Har gjort det før,og det var en flott opplevelse!Har også født på vanlig måte,men for meg var det ingen tvil om at KS er det riktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøst, det hjalp faktisk litt...

22... Da er det ikke lenge igjen for noen av dere, selv har jeg 29., en uke etter.

Vi skal på Rikshospitalet, hvor skal dere?

 

PS! Masse lykke til, skal krysse fingrene den 22.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen!

 

Tusen takk :o) Skal huske på deg og ;O)

 

JM sa til meg at alle "jentene hennes" som hadde hatt planlagt ks syntes det var en fin opplevelse, og jeg kjenner også fler som har hatt vært igjennom det (og også vanlig fødsel) som syntes det var helt topp. Så det går vel bra det og! Selv om jeg helst vil det skal starte av seg selv snart... Men må nok gå den siste uka og vente til de snitter... ja, ja

 

Jeg skal på Fredrikstad. Var snakk om Riksen en stund her og, men endte med å velge Fstad siden jeg var der sist og de nå kjenner hele historien.

 

Er du fortsatt like nervøs eller går det bedre med deg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp...

 

skal ha planlagt KS på SUS den 30. november...

Forrige fødsel ble igangsatt 3 uker før termin pga for lite fostervann, lå i fødsel med rier i 5 døyn før det ble haste-ks pga hjertet til abbyen hold på å svikte...

 

Har hatt mye angst dette svangerskapet pga forrige fødsel og har nå lkommet fram til (sammen med fødepol. og jordmor) at planlagt ks er det beste for meg, grunnet at det er økt risiko for at noe lignende kan skje igjen...

 

Men det går nok bra skal du se:) lykke til!!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen!

Joda, det varierer litt fra dag til dag, men det går bedre.

Hovedproblemet er kanskje at det kommer så utrolig mange kommentarer som sikkert ikke er så stygt ment som det kan oppfattes, men det går allikevel innpå en.

Føler at jeg må forsvare hvorfor vi skal ha ks, og presisere at det er av medisinske grunner. Men det er jo egentlig ikke noe noen andre har noe med...

 

I dag har jeg forøvrig vasket masse babyklær og redd klar vuggen til lille-gutt i magen, og datteren vår ble rasende for at hun ikke fikk ligge oppi der selv... Dette kan bli artig...

 

Fint om du forteller om hele opplevelsen når tilng har roet seg og du føler du har overskudd (hehe... Da ligger jeg sikkert under kniven selv...).

 

Som sagt, lykke til og ta vare på deg selv og slapp av før den store dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, der skjønner jeg hva du mener på mange måter. Har også hørt noen sånne; men når jeg sier at overlegen mente det ikke var noe poeng i å gå over termin da hun høyst sannsynlig vil bli for stor til å komme seg ut (skjedde jo med storesøster), fordi bekkenet mitt tydeligvis er trangt og babyen bittelitt over snittet, så skjønner de fleste.

Fra bl.a. min mor har jeg hatt omvente problemet faktisk! Hun har mast og mast om ks, og skjønte ikke hvorfor jeg ville føde naturlig helst (lett for henne med 3 raske og ukompliserte fødsler bak seg...).

 

Jeg har også omsider vasket! vugga skal henges opp og res nå snart. Foreløpig står den under spisebordet, og storesøster krabber oppi hele tiden, ja... Veldig sint om hun ikke får lov he,he Gruer meg litt for tiden etterpå, men håper det stemmer at hun er for liten til å bli sjalu...

Er din også av den bestemte og hissige typen, eller?

 

Klart jeg kan fortelle!! men tviler litt sterkt på at jeg skal rekke det før du er under kniven, ja... Regner med noen dager på barsel (fikk ikke reise før etter 4 sist)...

 

Prøv å kose deg med forberedelsene og slappe av, ja (lettere sagt enn gjort antakelig) hi,hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...