tessa77 Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 Hei, jeg har en datter på en måned. Hun har perioder hvor hun skriker veldig når hun skal sove. Noen ganger roer hun seg fortere når hun ligger på magen (og da sovner gjerne både hun og jeg). Når jeg våkner og snur henne rundt fra magen til ryggen så våkner hun og starter skrikingen igjen. Har dere noen råd til meg på hva jeg skal gjøre? de sier jo at spebarn kun skal sove på ryggen, men når det er ett problem innimellom så er det veldig fristende og la henne sove på magen, så lenge hun roer seg der. (våkner oftere selv når jeg vet hun ligger på magen og sjekker at alt er ok med henne).
Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #2 Skrevet 10. november 2006 Nei, hadde ikke latt henne sove på magen. En 4 uker gammel jente skriker nok en del, det er jo normalt. Så fortsett å legg henne på ryggen. Prøv heller med smokk, koseteppe, et eller annet. Til slutt vil hun godta det og du kan ikke i all evighet sjekke om alt er ok med henne om natten heller. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #3 Skrevet 10. november 2006 Min første hadde kolikk og gråt og når jeg la henne på magen virket det mer beroligende og da lot jeg ho sove slik. Har også en baby på 1 mnd. som har mye luft smerter og det hjelper når hun ligger på magen og ho sovner godt på magen og jeg lar henne ligge på magen. Selv lå jeg på magen når jeg var baby før skulle jo alle babyer ligge på magen.
mjk Skrevet 11. november 2006 #4 Skrevet 11. november 2006 Kjenner til problemet ditt. Vi holdt på i 7-8 uker med å prøve å få lillegutt til å sove på ryggen uten hell. Vi var helt utslitte og måtte gi opp. da vi la han på magen sov han godt og lenge og vi fikk et nytt liv og en ny gutt. Jeg vil selvfølgelig ikke anbefale deg å legge dattera di på magen, men det var det som fungerte for oss. Lillegutt er nå 3 mnd og sover fortsatt på magen, men sover nå på rygg i vogna når vi er ute og triller (hurra!) det gjorde han heller ikke før...HS sa at mange barn med luftproblemer liker å sove på magen gjerne de 3 første mnd. Jeg har kjøpt meg en babysense som gir meg en trygghet (vet ikke om det hjelper hvis noe skulle skje, men den hjelper slik at jeg sover bedre). Det er viktig at du også får sovet godt ikke glem det! lykke til !
tessa77 Skrevet 11. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 11. november 2006 Tusen takk for svaret. For å kunne få noen timer søvn når det er på det verste så tror jeg nok at jeg må la henne ligge på magen og sove. Jeg også lå kun på magen og sov når jeg var baby.
tessa77 Skrevet 11. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 11. november 2006 Tusen takk for svaret. Har spurt litt på helsestasjonen ang. dette, og der fikk jeg beskjed at vi måtte prøve og la henne ligge på ryggen og sove. Men hvor mye skal vi kjempe? Jeg lå bestandig på magen når jeg var baby, da skulle jo alle babyer kun ligge på magen..... snart så blir det vel slik at alle skal kun ligge på magen igjen og ikke ryggen. Hun ligger jo ikke på magen hver natt, det er kun når hun er mest urolig, toppen 1 til 2 ganger i uken. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå