Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 Sønnen min på 3 begynte i barnehage nå i høst. Til min store skuffelse har han forandret seg veldig. På 2 måneder har han blitt pøblete, bråkete og tøff. Blant annet dytter han andre barn, og skremmer barn som er mindre enn seg. Jeg kjenner ham rett og slett ikke igjen, og lurer fælt på om han ikke blir irettesatt i barnehagen i det hele tatt?? Han går i steinerbarnehage. Noen som vet om steinerpedagogikken er 'spesiell' her?
❤lille stjerne❤ Skrevet 11. november 2006 #2 Skrevet 11. november 2006 Det er en ganske stor omveltning for et barn å begynne i barnehage, plutselig er de ute blant mange fremmede mennesker, og de trenger jo å bli litt "tøffere". Men det betyr ikke at det er greit å dytte andre barn etc. Kanskje han tøffer seg litt ekstra når dere ser på? Mange barn blir litt pøblete når foreldrene skal hente dem, selvom de er greie mesteparten av dagen. Litt mamma/pappa-terror hører gjerne med. Jeg har jobbet i 2 forskjellige barnehager, og jeg synes at det var store forskjeller ang hvordan de snakket til barna. I den ene barnehagen skulle man liksom ikke snakke direkte til barna, bare avlede og sånn. Det er ikke riktig for meg, så jeg trivdes ikke med det. Er mer av den typen som vil gå rett bort til et barn,sette meg på huk og se barnet inn i ansiktet mens jeg sier bestemt i fra at det er ikke lov å slå andre barn i hodet med togskinner, fordi det gjør vondt! Enkelt og ryddig synes jeg. Du kan kanskje snakke med barnehagen hans om det. Si at du ser at han har blitt litt "pøblete" i det siste og spør dem hvordan de forholder seg til det, hva slags tiltak de mener er best. Hvis det ikke er i tråd med det du synes er riktig så går det sikkert an å prate om det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå