Gå til innhold

Hva er "normalverdier" 2-3 dager etter EL??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg fikk skriftlig prøvesvar fra fastlegen i dag og har ikke tålmodighet til å vente hele helgen før jeg får svar fra henne, hva resultatene betyr...

Hvis jeg hadde EL så tror jeg blodprøvene ble tatt 2-3 dager etter EL!

Håper derfor at noen av dere kan hjelpe meg med å tolke:

LH: 0.3

FSH: 0.4

ØSTRADIOL: 1.40

PROGESTERON: 63

Setter pris på svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt vanskelig for meg å si noe om prøvene din da det ser ut som der du har tatt det kan følge en annen skala enn det jeg har tilgang til...

Dessuten er det litt tidlig å ha tatt blodprøvene så tett inntil el...

Så jeg tror nok dessverre at du må smøre deg med tålmodighet fram til mandag slik at du kan få skikkelige svar av legen din.

Klem

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg hadde prog.nivå på 3, da hadde jeg ikke hatt EL. jeg tok blodprøven på dag 23, mener selv det er for tidlig for meg å teste da. Det skal gå ca en uke fra EL til du tester.

Uten at jeg har oversikt over normalverdiene så har du hvertfall endel høyere verdier enn det jeg hadde.

Skrevet

Får at du skal ha hatt EL, så må progesteron nivået ditt være over 20. Men hvis du tok blodprøvene 2 - 3 dager etter EL, så får jeg det ikke helt til å stemme, for da kan umulig progesteron nivået ditt være så høyt!?

Skrevet

Hei. Vet ikke helt hva alle disse tallene betyr, men jeg tok blodprøve på dag 21 forrige mnd og da var progesteron på 19 og dette var lavt. Har du progesteron på 63 bør vel dette bety at du har hatt en skikkelig eggløsning! Vet ikke hva som er normalt, men bare at 19 er lavt.... Men dette har du kanskje fått svar på nå. Hadde vært fint om du skrev litt om det legen sa :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...