Fikk nr to i desember Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 Er det noen av dere som har fine dikt som jeg kan bruke i albumen til lillegutt, både om når han ligger i magen og etter at han har kommet. Jeg er veldig glad i dikt, og liker å "pynte" med det i ulike sammenhenger. Ikke bare i album, men på kort osv. Husker at det var en tråd med et nydelig dikt som man kunne bruke sammen med håndavtrykk til babyen, men husker ikke hvor jeg så det. Vil bli veldig glad om noen kan hjelpe meg!
Moniken, mamma til 3 Skrevet 10. november 2006 #2 Skrevet 10. november 2006 Fant et vakkert dikt i Gro Nylanders "Mamma for første gang" Nyfødd No opnar livet munnen sin og ut kjem eg med hauet først så redd og tørst. Eg skrik til eg får knoppen min og varmen ifrå kroppen din. Eg syg og puster inn og ut og er ein naken nyfødd gut. (Hans Sande)
Moniken, mamma til 3 Skrevet 10. november 2006 #3 Skrevet 10. november 2006 Og en annen personlig favoritt er skrevet av André Bjerke: To luker i himlen Det største mysterium er ikke mer enn det: at en ørliten kropp er våknet til jorden. Den nyfødte ser. To luker i himlen går opp. Selv femtrinns-raketter og kjernefysikk blir puslingers puslespill, når det nyfødte barn med et eneste blikk beviser at Gud er til.
Fikk nr to i desember Skrevet 10. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 10. november 2006 Så nydelige! Tusen takk!!!! Håper på flere også
Moniken, mamma til 3 Skrevet 10. november 2006 #6 Skrevet 10. november 2006 He he Skal se hva jeg finner. Er temmelig glad i dikt selv, ja.
Fikk nr to i desember Skrevet 10. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 10. november 2006 Har ett dikt som jeg er veldig glad i, deler det med dere! Passer vel egentlig best når man er førstegangs. Reise Reise, reise reise med en liten passasjer følge tegn som ingen andre ser være egen båt frakte både jubel og gråt. Reise, reise reise lenger enn du hadde trodd kjenne liv der ingen før har bodd Være en lugar seile med et spørsmål uten svar. Reise, reise reise langs med natt og over dag reisen er den lengste du har hatt være eget fyr blinke for et gammelt eventyr. Reise, reise reise med en passasjer ombord nynne på en sang av hav og jord være solvarm strand når en liten sjømann går i land. Tror det er en sang skrevet av Kari Bremnes, men er ikke sikker.
meg og min lillle sønn Skrevet 10. november 2006 #9 Skrevet 10. november 2006 noen fine dikt inne på dåps og navnefest-forumet!
mensana Skrevet 10. november 2006 #10 Skrevet 10. november 2006 Ah! - god idè!! :-)) Har ikke oppdaget det forumet, jeg..
*Lucia* Skrevet 11. november 2006 #11 Skrevet 11. november 2006 må slutte å lese sånne tråder jeg......... *snufs*
Fikk nr to i desember Skrevet 11. november 2006 Forfatter #12 Skrevet 11. november 2006 Tusen takk for tipset, fant noen veldig fine der inne!!!
Hermelina Skrevet 13. november 2006 #13 Skrevet 13. november 2006 Vet ikke om dette er fra en sang eller hva det er, men fant det sitert i en fotnote i en ellers tørr pensumbok, og jeg synes det er helt nydelig! Har gitt det til samboeren min innrammet med et bilde av oss. Strange to think.... of all those particles pouring through you, a hundred billion a second, and your body completely untouched; to think of the spaces inside you, electrons and neutrons spinning like galaxies. What is it that holds you together, keeps you from falling apart in my hands? Neil Rollinson "Quantum"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå