Gå til innhold

trenger hjelp, måltid - 9,5mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer fortsatt, gjerne 4-5gang om natten:(

kl 6-7, pupp

kl 9.30, grøt

kl 12.30 pupp

kl 14.30 middag

kl 16.00 pupp

kl 18.30 grøt

Føler at jeg kunne gått over til et fjerde måltid utenom puppen, men hva?? Hun nekter å spise brød, blir det mye med 3 grøtmåltid...

Satser på å slutte med nattpupp når pappa er tilbake fra jobb i neste uka, da blir det kanskje enda mer viktig med 4 måltid...?

Takk for alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at det ikke er noe problem med 3 grøtmåltider i en periode. Er jo bare å variere det med frukt etc og brød skal jo kunne brukes i stedet for grøt så hvorfor ikke omvendt? Er vel en smakssak.

HS her sa at jeg kunne gjøre det etterhvert (gutten min er bare 7 mnd ennå). Kommer til å gjøre det i en overgangsperiode fram til gutten min spiser ordentlig med brød.

Når det gjelder nattavvenning så tar vi det når vi har 4 faste måltider på plass.

Skrevet

Har du forsøkt å gi bittesmå biter med brød "gjemt" inn i en skje med most frukt? Det er eneste måte å få ned brød på her, og barnet mitt er nå snart ett år.

Ellers kan du jo forsøke å gi litt "Frukt og korn" fra Småfolk. Den tror jeg metter litt.

Skrevet

hva med frukt i ett eller to mellommåltid? eller en ekstra dose moste grønnsaker? fortsett å gi smakebiter av brød, plutselig vil hun ha det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...