Gå til innhold

Lurer veldig på....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva man må gjøre hvis bebi på 6 mnd ikke liker mme, og mor ikke har melk!!! Kan ikke få opp produksjonen heller....får ikke pumpet meg, har VIRKELIG prøvd!!

Må ikke bebi ha en viss mengde melk inntil 1 år da..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, kan ikke bare få vann.

Kanskje ammehjelpen har noen gode tips? Jeg fikk ihvertfall kjempefin hjelp derfra selv!

Skrevet

Heia HI!

Kan du fortelle masse om situasjonen her, hvorfor har ikke du melk (hva har skjedd?), hvaslags vektoppgang har barnet, hva står på her? Så finner vi kanskje ut av dette sammen?

Skrevet

Du har vel sikkert prøvd flere merker mme? Når jeg øvde jenta til å ta flaske brukte jeg mme en gang (var så lei av å stadig tømme mm i vasken, dyrbare dråper vet dere) smakte jeg på den selv.. Merket var Collett, og unnskyld uttrykket, men den smakte DRITT! Ingenting likt mm min hvertfall ;)

Skrevet

HI

Synes også alle mme merkene smaker KU !!, så skjønner jenta mi godt der altså!

Men hun vil ikke ha pupp(og dette har etterhvert ført til lite melk, har holdt på leeeenge nå), og tar kun flaske med vann og mm i! Pumper meg 40 ml(max) og dette er jo litt lite til henne da!

Lurer fryktelig på hva jeg skal gjøre? Har prøvd NAN, collett og hipp og alt bare spyttes rett ut igjen!

Hun har nå(etter at vi har begynt med grøt) startet å legge på seg igjen...er 6 mnd og vel 7 kg.

Har ikke lyst å amme lengre heller, har slitt nok føler jeg og det går nå på helsa løs....(spiser kun om natten 5-6 ganger, og dette klarer jeg ikke mer nå-har vært slik i 3-4 mnd-kollapser snart),så nå vil jeg så gjerne at hun skal ta mme...,men hun vil jo ikke...........:(

Hjelp meg noen om dere kan...

Skrevet

Kanskje jeg gikk glipp av noe her, men du trenger ikke stresse med mme når barnet er over 4mnd, får hun ikke nok fra brystet da så skal hun ha fast føde?

Puppenekt er knalltøft. Du kan lese en fin artikkel om brystvegring på ammehjelpen.no a-å.

Skrevet

Men må hun ikke ha en viss mengde melk? Er redd for at jeg nå ikke har noe særlig med melk igjen....,men hun spiser jo 2 grøtmåltid om dagen....så da mener du jeg ikke trenger å stresse med melka?

Hun drikker vann til grøten...

Skrevet

Husk at hvis det er mme i grøten så teller det med. Så grøtvæsken må du ta med i regnestykket! Du kan jo kanskje snakke litt med hs om det, men får hun pupp noen ganger i døgnet, og to grøtmåltider så er det kanskje nok?

Skrevet

Helsesøster er "helt på jordet" synes jeg....kommer med lite råd, "det er jo jeg som er mamma så jeg bestemmer"! Som du skjønner så er det ikke så mye hjelp å få der:( Får ofte mye mer hjelp her!!

Ja, hun får vel kanskje nok melk til synvende og sist,men det koster så utrolig mye for min del....får ALDRI sove, og nå er det like før jeg ikke klarer mer..! Sover toppen 4 timer uten mat(,men da er hun våken 2-3 ganger)for sutten), og tilsammen bare 9-10 timer på natten. På dagen sover hun også veeeldig lite, bare korte,korte lurer! Tror kanskje dette er pga tenner da...håpehåpe!!!

Skrevet

Kan du skrive opp et vanlig døgn (mat (hva), søvn, drikke)? Og har du avlastning?

Skrevet

Står opp ca 6(pupp, det hun vil ha,men misstenker hun er mett fra natta:( )...

sover 8.30 - 9 ca.

11: pupp(2 super)+ 1 posjon grøt(ca av 1 dl vann)(vann å drikke)

sover 12-13 ca(ofte mindre)

14-15: pupp(noen super) (prøve med middagsglass,men vil IKKE ha)

17: pupp (prøver,men vil som regel ikke ha)

18: 1 posjon grøt(vann å drikke)

19:pupp(er ofte mett av grøten) og natta!

22:pupp pupp pupp pupp og resten av natta pupp...våkner ALLTID 5 og er klar for ny dag,men klarer ofte å drøye det til 6!

Stuptrøtt og margetynn:(

Skrevet

Synes det ser ut som hun får i seg masse morsmelk jeg :-)

Og du kan jo prøve å hoppe over et nattmåltid eller to? Bare bysse i søvn igjen, la henne evt sove i barnevogn inne til hun har lært at om natten sover man. Lettere å trille i søvn slik. (Og så tror jeg at jeg ville lagt henne tidligere! Kl 19, f eks. Hender de sover lengre hvis de legges tidligere, merkelig som det er...)

Når du prøver å gi middagsglass...hva om du gir henne ren gulrotmos istedet? Du kan koke en god slump med gulrøtter til de nesten detter fra hverandre(ca 20-25 min), så moser du dem med gaffel, legger det hun skal ha til middag i en liten skål og fryser resten i passelige porsjoner.

Prøvde med middagsglass til min 7mnd jente, men hun var tydeligvis ikke klar for det ennå. Men hjemmelaget gulrotmos var suksess. Og brødskive! Hun er ikke så glad i grøt ennå. Hun vil heller ikke ha noe særlig med pupp på dagtid, så jeg vet hvordan du har det. Var/er også bekymret for at hun ikke får i seg nok, men hvis babyen trengte morsmelk, ville den ikke vegret seg for å spise, tror jeg.

Jeg er sikker på du gjør en kjempefin jobb! Ellers hadde du nok fått diverse påprakking fra den tilsynelatende sløve helsesøsteren. Hun gir deg ikke noen råd, for hun synes sikkert det virker som om du klarer deg så bra selv :-) Lykke til videre!

Skrevet

Tak for svar og gode tips :) skal kjøpe gulrøtter for å lage til idag :)

Ser ut ifra innlegget mitt over at det kan se ut som hun legger seg kl 22, men hun får kveldspupp på senga kl 19 og så rett i seng, og sovner som regel da. Men våkner igjen kl 22 for mat, og så ca annenhvertime hele natta!!phu, stuptrett! Tror nok også hun får i seg nok(pga av nattammingene),men det tar så utrolig på...er så kjempesliten at jeg snart ikke vet opp ned på bebien min lengre. Tror kanskje også hun våkner på natta av gammel vane(har jo gjort dette veldig lenge nå), så det er mulig vi rett og slett må venne henne av med nattsevicen snart, hvis mamman skal klare å fungere noen lunde på dagtid.

Takk for støtten...det er ikke så lett å være mamma egentlig..:\

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...