Gå til innhold

To prinsesser, jeg fant noe på apoteket!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

På apoteket fant jeg jeg 2 ting for barn :o)

Det ene er noe som heter "Fortini", det er en komplett energirik næringsdrikk som finnes i sjokolade, banan og jordbærsmak. De er veldig næringsrike og kan faktisk erstatte måltider ved sykdom. Det er sikkert det samme som dere har kjøpt på helsekosten. Disse kostet 87 kr for 3-pk a 200 ml. Vi har prøvd sjokolade men det likte ikke sønnen min. Dritt....

MEN vi fant noe annet " Resource Energipulver", det er pulver som kan blandes rett i maten eller melken. Det er ingen næringsstoffer i det, bare kalorier. Så nå har vi prøvd det siden tirsdag og jeg syns nesten han allerede har blitt litt rundere i kinnene jeg :o).

Det står ingen alder på det, men jeg spurte på apoteket og den kan også brukes til barn. De hadde 2 typer energipulver som skulle blandes i maten, men det var denne typen jeg kunne gi til min gutt på 1 år. Kostet 145 kr for eske med 600 gram.

Kanskje dere også kan prøve det? Jeg har ikke fått spurt legen om det, men vi fikk jo lov å prøve energidrikker fra helsekosten, så da regner jeg med det skal gå fint å bruke energitilskudd fra apoteket når farmasøyten sa det går helt fint. Det er jo rett og slett energi.

På tirsdag skal vi på vektkontroll, så nå gleder jeg meg faktisk til å sjekke.

Hvordan har det gått hos dere, gir sjokodrikken fortsatt bra resultat?

Til alle andre med småspiste barn: er sikkert lurt å sjekke med helsestasjon eller legen om dette er noe deres barn kan bruke,før dere gir det til barnet. Alle er jo forskjellig, og det kan jo være noen faktorer som gjør at dette ikke egner seg for alle...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Nå husker ikke jeg hvor gamle ungene deres er,men vi brukte/bruker endel av disse produktene på gutten vår.

Har hatt kontakt med ernæringsfysologen på hab.tj.Da han var liten var det snakk om å tilsette ekstra pulver i melken.Dette var noe hun regnet ut i forhold til vekten hans den gang.Ellers så tilsatte vi sukker/olje i grøten.Snakk om en ml eller to med olje.Brukte Semperenergi litt.Dette er karbohydrater,så de ønsket ikke å bruke det så mye iom at vi hadde banan i grøten også bl.a.

Prøvde med Fortini,som er beregnet for barn,men vår likte ikke dem.De er melkebaserete og det har aldri vært noe sukse her.Fikk da beskje om å prøve Addera som er saftbasert.De er det mer proteiner i og er egentlig ikke beregnet for barn under 3 år,men vi har brukt dem nå i rundt et år.Gutten vår er nå 3 år og veien knappe 10kg.

Fikk etterhvert blå resept på dem,så nå betaler vi ikke noe selv lenger.

Det samme går vel ann å fikse på Fortini hvis det er behov for det:-)

Høres spennende ut det produktet(resourse enegipulver).

Klem

Skrevet

Kanskje Addera kan være noe for oss også, For Fortini var heller inge sukse her......Men gutten min er bare ett år da- så vi må nok vente litt med den....

Vi skulle egentlig til ernæringsfysiolog for snart 2 uker siden, men hun avlyste pga sykdom så nå venter vi på ny time. Tenkte å spørre henne om det finnes noe annet lurt, som eventuelt er på resept.

Vi var og veide i dag da, han hadde gått opp 200 gram akkurat på 4 uker, ikke all verden, men helsesøster var fornøyd. Normal vektoppgang for alderen er visst 50-75 gram i uka :o)

Men vi fortsetter med pulveret vårt vi :o), hmm men har begynt å lure litt på om det også kanskje må regnes ut mengde utfra vekten hans. Blir litt redd for at jeg gir han for store mengder i forhold til blodsukker og sånn. Er jo bare karbohydrater det pulveret(men jeg er forsiktig med mengden altså)

Skrevet

Lykke til,og jeg håper dere finner ut av det:)Vet det er tøft når ikke barna legger på seg ut ifra det man forventer som normalt.

Klem

Skrevet

ja det var det første vi prøvde det.. no har jeg prøvd et opphold her.. for hun har blitt så flink til å spise selv no.. så får vi se om hun klarer å legge på seg selv.. eller om vi må prøv å hjelpe henne mere.. men hun er jo så aktiv no.. har lært seg å gå no så no går hun helle tiden.. hehe.. bra at alt går bra med dere da!! kjempe bra..

Skrevet

Hei!

Jeg har hatt god suksess med en næringsdrikk som heter MiniMax næringsdrikk. Den er for barn fra 1 års alder. Man kan få den i 3 forskjellige smaker. Her hjemme var det sjokoladesmaken som hadde størst suksess. Hvis de ikke har den på hyllen i apoteket kan du bare be dem om å bestille den hjem, så får de den neste dag.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...