Gå til innhold

Klær til den nyfødte?

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det lurt med ullklær til disse små som blir født midt på vinteren? Sist gang fødte jeg i august, og det var kjempevarmt, så babyen brukte bare bomullsbodyer. Men nå, i januar, er det jo andre temperaturer. Er det lurt å ha med ullbodyer på sykehuset, for eks? Der har de jo bare de bomullstrøyene til babyene...har hørt at noen anbefaler ullbodyer og ullluer (sånne med bomull inn og ull ut). Noen som har noen råd om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7042197-kl%C3%A6r-til-den-nyf%C3%B8dte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg kommer til å prøve å bruke ull innerst fra starten av. Pappan er allergisk mot ull, så skal være litt forsiktig. Det er ingen vits å bruke sånne ullting med bomull innerst, da mister ullen effekten.Ull er jo varm selv om det blir fuktig, men da må det være rett mot kroppen. Har kjøpt ullbody, ullbukser og ulluer. Søster og svigersøster som har brukt ull til sine små, og de er veldig fornøyde! Cubus og Janus har billig og bra ullprodukter. Spesilet Janus, som er et merke.

jeg har kjøpt Joha-ull... Den er veldig myk og god...

Kjøpte både body, longs og hele dresser/pysjer + lue og sokker.

Ellers har Troll bra ulltøy - merino ull..

Merinoulla er visst den beste, myk og kløfri :)

Både Ull-rik og Nøstebarn har fine nettsider... men de er litt dyrere enn Joha, cubus og Janus...

Ull i merket Tom og Trine fra Sparkjøp er jeg fornøyd med. Men jeg kommer nok ikke til å bruke så mye ull i starten, gjorde ikke det på sønnen min som ble født i februar i 2002 heller. Det eneste jeg vurderer er å kjøpe ull-pysj, siden det vil være litt kjølig på soverommet.

Vi kommer til å bruke bomull til barnet vårt, siden vår første datter viste seg å ha atopisk hud. Tør ikke ta sjansen på å "plage" babyen hvis det skulle vise seg at hun ligner søstra si... men nå bor ikke vi i sibir akkurat heller da. Det er sjelden minusgrader om vinteren, og innomhus er det godt og varmt i tillegg til at hun ligger på lammeskinn. I vogna ligger hun i voksipose, og bilen har faktisk varmeapparat. På soverommet er det kaldt, men lillemor blir godt pakket inn i klær og dyner, og blir det skikkelig bikkjekaldt får hun ligge på lammeskinnet i senga også. Tror ikke dette blir noe problem jeg :) Hun har jo ullklær til å ha utenpå det innerste bomullslaget også, hvis det skulle bli skikkelig vinter.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...