2barns mor Skrevet 10. november 2006 #1 Del Skrevet 10. november 2006 Hadde ul termin 05.11, men Tobias lot til å vente på seg noen dager.. Den 07.11 dro jeg, samboeren og 2 åringen vår på shopping. Det skulle kjøpes skisko og diverse. Kjente jeg ble plutselig veldig tung i magen, tenkte at jaja... det blir vel til helga. Da 2 åringen skulle sove dupp, la jeg med sammen med henne, følte meg i dårlig form. Dette var i 1330 tiden. Våknet med små rier med 30 min mellomrom, dette fortsatte til kl 15. Fra 15-17 var det ca. 20 min mellom hver rie. Badet og stelte snuppa vår, skjønte jo at det kom til å bli fødsel av dette - og tenkte at greit med alt som var unnagjort. Kl 1930 var det 10 min. mellom riene, kl. 2030 ringte jeg til min mor som skulle være barnevakt, da var det ca 7 min. mellom hver rie. Innkom St.Olavs Hospital kl 2130 med 4 min. mellom hver rie og 5 cm åpning. Tok litt på tiden med åpningen, men fra 6 cm til full åpning tok det knapt en halvtime!! Så de første timene lå jeg å koste meg i badekaret og kikket tv, skikkelig luksus!! Samboeren tok plass i godstolen med tv foran seg og vi hadde det komfortabelt... helt til jeg kjente at nå trenger jeg lystgass!! Var deilig å slippe de skikkelige toppene av smerte når riene var som værst, men faktisk.... jeg synes fødselen gikk sååå mye bedre denne gangen enn ved forrige gang. Det tok 3.5 time fra innkomst til Tobias var født. Mye mindre pressrier denne gangen, så det var utrolig deilig å få ut vår hærlige gutt som var 4345 gram og 53 cm lang. Stor og god!!! Vi lå på Pasienthotellet i en natt før vi dro hjem. Det er nesten litt rart å tenkte på at borti kurven der ligger et barn som bare er to dager gammelt......... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7041918-da-er-v%C3%A5r-lille-tobias-kommet-til-verden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå