Mamma til godjenta & lillebror Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 Noen som vet? Kan vel ikke farge ullklær som vanlige klær, på 40 el 60 grader, da ødelegges vel ulltøyet? Hvordan har dere gjort det?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #2 Skrevet 10. november 2006 Har nettopp farget gamle ullbodyer (naturfarge) med krystallfiolett - ble kjempefine! Bare ha noen dråper i lunkent vann. Væt plagget skikkelig først i lunkent vann, så rør det rundt i fargevannet. (OBS! Setter farge på alt rundt, så bruk en gammel bøtte!) Så vask på vanlig måte i vaskemaskin rett egtterpå med ullvaskemiddel/ullprogram.
Mamma til godjenta & lillebror Skrevet 10. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 10. november 2006 Kanskje dumt av meg å spørre, men da ble de vel lilla? Ulltøyet jeg har er "jentefarge" el nøytralt med flekker på, har kjøpt blå farge slik at det blir mer "guttefarge". Noen som vet om jeg kan bruke denne på et vis uten å ødelegge tøyet?
Tiddelidu Skrevet 10. november 2006 #5 Skrevet 10. november 2006 Hehe, jeg kan jo fortelle hvordan _jeg_ gjorde det i dag: Putta et blått plagg sammen med hvittøyet. Og vips! Der var lille gutt sin ullbody lyseblå! *fnis* Sambo var ikke like fornøyd da han oppdaget at t-skjortene hans også var farget...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå