Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 Nå er hun 11 måneder, og hun er fortsatt hard i magen. Tror hun får i seg lite veske, men jeg flyr jo etter hu med drikke dagen lang. Vil hun ikke ha så vil hun ikke ha..... Har prøvd: Malt i melka.........hun blik KUN full av luft, avføringa er hard. Sviskesaft, den med blå ettikett fra nestle, i perioder drikker hun ett slikt glass pr dag.... like hard avføring Hjemmelaget sviskegrøt vil hun ikke ha. Bæsjen er mørk mørk brun, og veldig hard. Av og til består den av små harde kuler...... Men som regel bare en stor hard en. Dette er et problem. Kosten hennes er Ingers rugbrød, IKKE grøt, vanlig hjemmelaget middag, ja, jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vet ikke min arme råd-------------vet du??
Gjest Skrevet 10. november 2006 #2 Skrevet 10. november 2006 Jeg hadde tatt kontakt med lege siden du har prøvd så mye uten at det hjelper. Det er ikke nødvendigvis noe alvorlig som feiler henne, men kanskje hun har for mye jern i kroppen? Vet ikke om det går ann egentlig, men mørk hard avføring kan man få dersom man tar jerntbl iallefall... Skader iallefall ikke å ta en tur til legen, så får han se på jenta di.
kristiana Skrevet 10. november 2006 #3 Skrevet 10. november 2006 har du prøvd og kjøp færdig sviskepurè?
newdawn Skrevet 10. november 2006 #4 Skrevet 10. november 2006 Hva med litt linfrø i brødet? Vet ikke sikkert om det går til små barn, men funker kjempefint hos oss, Bare har i litt når jeg baker.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #5 Skrevet 10. november 2006 bare prøvd hjemmelaget sviskepurre, del likte hun i en uke og så blånektet hun og spise det..... Linfrø, ja da... har bakt brød med masse linfrø, så masse linfrø at bærjen blir heilt prikkete.......... MEn takk for tips.
3godklumper Skrevet 10. november 2006 #6 Skrevet 10. november 2006 Min niese på 14 måneder har hatt det samme hele livet.. Hun er bare sånn. Frisk og rask med hard bæsj. Trenger jo ikke bety noe, men kan f.eks være allergi - eller rettere sagt sensibel mave.
Muffinsmamma Skrevet 10. november 2006 #7 Skrevet 10. november 2006 jeg ville gått på helsekosten og spurt om råd. der kan du få kjøpt melkesyrebakterier som normaliserer og styrer immunforsvaret i tarmfloraen.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #8 Skrevet 10. november 2006 Som du selv skriver, så får hun sikkert i seg for lite væske. Hva gir du henne drikke av? Anbefaler Nuby sine flasker som de selger på www.alexi.no. Her i huset er det eneste som funker. Får hun vann i tillegg til melk? Prøv med mer frutti eller lignende som mellom måltid og gjerne den fruktpurren som er tilsatt youghurt. Her i huset er det kun malt i grøten som hjelper. lykke til....
Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #9 Skrevet 10. november 2006 Min datter hadde og så hard mage og jeg fullammet da så hun fikk i seg nok væske vi prøvde alt og ikke noe hjalp så var vi på svinesund og kjøpte babyglass med sviskekompot og skal si avføringen kom ut ja. (Det er 4 år siden og da hadde de ikke saviskekompot i Norge)
sprellemor Skrevet 11. november 2006 #12 Skrevet 11. november 2006 Spiser hun banan? Det binder bæsjen (går det an å si det?). Tulla vår ble veldig hard, som du beskriver da hun spiste banan. Da vi sluttet med det ble den normal igjen.
-Juno- Skrevet 11. november 2006 #13 Skrevet 11. november 2006 Jeg ville prøvd Duphalac som også Livmor skriver. En venninne av meg sin datter får det for å bæsje, og kun det hjelper. Hos oss funker maltextrakt, får det i mme'en sin.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2006 #14 Skrevet 11. november 2006 Nei har ikke prøvd Duphalac, tviler på at jeg får det i henne...det har jo en motbydelig smak og konsistens,.....tok det selv da jeg gikk gravids. Får ikke i henne Eskomo3 heller, selv om det er sånn flytende oljelignende med tuttifrutti, hun NEKTER..prøver å blande det i melkeflaska hennes, men hun m,erker det tvert.... Og er det ikke ile venne ett barn til duphalac fpor å få bæsje da? Men må man så må man,. Sviskekompott...hmm har kun prøvd sviskegrøt jeg har laget selv. Blir kompott noe annet?? Takker for masse gode tips. Juno, malt får bare hu her til å fise, da fiser hun som en gammel kar, og det STINKER råttene egg.....ikke hyggelig, og bæsjen er like hard.... HI
Tirilille Skrevet 11. november 2006 #15 Skrevet 11. november 2006 Hei, vi har det akkurat likedan med vår lille gutt på 11 mnd. Har prøvd alt, også Duphalac. Sistnevnte har jeg rett og slett bare blandet i grøten, og da merker ikke lillegull noe til den. MEN den hjalp ingenting til oss. Har nå begynt med Biola yoghurt, i håp om at LGG-bakteriene kan gi litt sus i serken. Finnes jo også juice med LGG nå. Det er i alle fall det eneste rådet jeg har fått på helsestasjonen. Gutten min ammes ennå, og vann bare spytter han ut. Ikke lett å få i ham væske, da.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2006 #16 Skrevet 12. november 2006 Hei Jenta mi har hatt utelukkende grønn avføring de siste ukene. Hun er litt over 6 måneder. Jeg fullammer. Jeg kan ikke huske at jeg har endret noe på kostholdet. Noen som vet hva det skyldes eller har erfaringer å dele?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå