Gå til innhold

Sår stump! Appelsin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår lille banditt er blitt så sår på stumpen de siste dagene! Kan frukt og appeisin gjøre at han blir sår? Dagmamma har også smurt zinksalve på og jeg tror ikke det hjelper, nesten det motsatte, har nemlig aldri brukt det selv og han er 16 mnd. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan sår da? Evt sopputbrudd blir værre av appelsin...?

Skrevet

Litt sånn nuppete og røde felter det bleien og huden er tettest. Hvordan ser et sopputbrudd ut da?

Skrevet

Jente mi får sår stump av for mye druer, så det kan fint være appelsin han reagerer på ja.

Prøv inytiol salve (tror det skrives slik..) og mye lufting uten bleie, så skal det ikke gå mange dagene før han nok er fin igjen:-)

Skrevet

Akkurat sånn har jenta mi sett ut en stund nå, etter å ha gått på en ganske lang antibiotikakur. Hadde mistanke om sopp, og dette bekrefter jo i grunnen det. Vet du forresten om sånn canesten-krem man får kjøpt reseptfritt på apoteket kan brukes på så små barn? (18 mnd) Eller bør man til lege først? Var hos lege (egentlig for noe annet) og viste han utslettet og da fikk jeg en kortison-salve som hjelper litt, men det kommer jo tilbake så fort jeg kutter den ut. (han sa det bare var litt bleieutslett) Virker også som om det klør/svir endel der nede.

Skrevet

Snakk med apotekeren, dette er ikke no' originalt tilfelle, de vet dette!

Skrevet

Lillegutt ble en periode sår i stompen av banan.. Tok på potetmel.. det funket bedre en zinksalve.. Så prøv det du

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...