Gå til innhold

Ikke gidd å uttal dere når dere ikke har peiling..

Anbefalte innlegg

Ser det er et par anonyme som har uttalt seg på Mensanatråden under her... - og selvsagt er de i sin fulle rett til det.

De av dere som "kjente" meg her inne i mai, vet at jeg da hadde panikk fordi jeg hadde foranliggende morkake og sykehuset sa jeg måtte være forberedt på ks om den ikke flyttet seg.. Da drev jeg og googlet ks-operasjoner og var livredd... Jeg gråt av glede da ul viste at morkaken hadde flyttet seg..

Men nå har situasjonen endret seg.. barnet ligger i sete og det blir over 4 kg. - jeg er 3.gangs og har opplevd en tøff fødsel og en lett. - begge tok omtrent like lang tid. Den tøffe fødselen var et barn på 4150 gram som stod fast i bekkenet og måtte forløses med vaakum etter en time med pressrier og etter at jeg hadde besvimt fordi jeg var sliten og kroppen ikke orket mer. I tillegg var det store komp. med sårgroingen etterpå og det tok blant annet 11 uker før jeg kunne trille tur med småen fordi det var så vondt å gå. - og over to år før jeg kunne ha samleie uten at det var vondt.

Jeg tenker at dette barnet ikke sklir ut noe spesielt lettere enn han som faktisk kom med hodet først.

Jeg har skrevet historien min her inne mange ganger og orker ikke gjenta alt i hvert eneste innlegg jeg skriver. Men jeg vil oppmuntre dere (spesielt dere som ikke tørr signere med nick engang når dere slenger negative kommentarer") til å ikke uttale dere for bastant til folk her inne når dere ikke kjenner deres bakgrunnshistorie.

Fortsetter under...

Sorry, det var virkelig ikke meningen å tråkke noen på tærne, men jeg tror kanskje du ikke er helt klar over at et ks faktisk er en stor mageoperasjon og det å føde et barn på 4 kilo har mange gjort før deg. Hvis legene mente at det ikke var forsvarlig for deg å føde på normal måte pga for lite bekken ol, ville du ikke vært i den situasjonen som du er i nå. Min venninne fødte sønnen sin på 4,8 kg vaginalt og ja det var sikkert vondt, men hun fikk heller ikke tilbud om ks fordi bekkenet hennes var stort nok ifl røntgenbilder. Men fødselsangst er en annen sak. Og hvis du ikke vil ha folks meninger burde du kanskje ikke legge saken din ut på nettet til diskusjon liksom...

Du har min fulle forståelse, Mensana - bra innlegg! Klart folks bakgrunnshistorie er rimelig relevant i ulike saker, og kjenner ikke folk saken, kunne man kanskje...ja, la være å uttale seg for voldsomt.

Må si det er veldig synd at Desemberklubben nå også tydeligvis har fått "kranglefanter"..Anonym; veldig usaklig den siste setningen der..!

Annonse

....................*klem*.........................

Bra innlegg Mensana, men det burde jo vært unødvendig for deg å skrive det! Klart ikke alle vet alt om alle her, men alikvel så vet vel "alle" at ks er et "stort" inngrep. Det har du vel heller aldri tvilt på. Dessuten så kan jo ikke Mensana sammeligne seg med venninnen din anonym som fødte en ganske stor unge vaginalt. Mange gjør det, mange forskjellige opplevelser. Kanskje du ikke ville kommentert så voldsomt hvis du hadde sliti med underlivet ditt i 2 år etter en vanskelig fødsel..........??

Helt enig med Mensana. Virker som anonym snakker om å føde et stort barn på 4000 med hode først ikke er noe problem, og det er det ikke. Men når et barn på over 4 kg kommer med rompa først er saken litt annerledes. Som det er snakk om i dette tilfelle. Jeg har født en gutt på nesten 5 kg med hode først og det gikk som en drøm, men jeg har nå en baby i magen i seteleie som allerede i uke 34 ble målt til 3 kg, og tenke på at denne om 6 uker skal komme med rumpa først er skremmende. Jeg velger ks om det er mulig. Mange tar keisersnitt og i de fleste tilfeller går jo dette bra.

Mensana; jeg håper seriøst at du driter i disse anonyme som bare er ute etter å lage kvalm. Det er jo helt tydelig at dette er noen som absolutt ikke har peiling, og som kun vil ha oppmerksomhet.

Alle andre her inne skjønner deg, bare sånn at du vet det.

Mensana: *klem* - du fortjener ikke det du får nå, verken fra Haukeland, legen eller de j.... anonyme som ikke vet hva de snakker om. Sender alt jeg har til overs av krefter mot Bergen:))

Anonym: drit og dra. Viss du ikke kjenner til A har du ikke rett til å blande deg inn i B, iallefall ikke når du ikke kjenner hele historien.

Annonse

Vil oppfordre alle til ikke å gidde å svare på slike innlegg som anonym kommer med. Er kun ute etter å lage kvalme. Passer bedre på skravlesidene. I desemberklubben har stemningen alltid vært god og det skal ikke anonym få ødelegge!

Hun mangler tydelig informasjon om Mensana sin situasjon. Ikke noe å bry seg om.

Den anonyme her inne har jo bare ikke peiling !

KS er ingen "stor" mageoperasjon, og helsepersonell vil alltid forsøke å overtale kvinnen til å prøve vaginal fødsel først, fordi det koster mye ressurser med et snitt, sånn er det dessverre...

Hev deg over dette mensana - den anonyme har tydeligvis ingen relevant erfaring hva gjelder enten det ene eller det andre, bare et sterkt behov for å synse i denne saken.

*stor støtteklem*

Kjære deg Mensana, det må jeg bare si: Du skal ikke la løse kommentarer fra anonyme innleggere her plage deg på noen som helst måte! Vi som har fulgt med deg en stund kjenner mer eller mindre til historien din, og den behandlingen du har fått, og jeg tviler på at det er noen av oss som synes at du er pysete!!

Jeg synes du er kjempetøff som studerer, har to gutter fra før som krever sitt og en samboer som ofte må ut på oppdrag for å hjelpe andre, i tillegg til alle andre aktiviteter du har!

Du har nok å tenke på om dagen, så jeg håper at du bare kan ignorere de som ikke har empati for at andre kan oppleve en situasjon annerledes enn dem selv!

Klem til deg!!!

Og til de navnløse kritikerne: Jeg sier som faren til Trampe: Har du ikke noe pent å si, så trenger du ikke å si det!! Dvs. konstruktive råd eller tips til løsninger er ok, men bare slengbemerkninger uten innhold kan vi godt klare oss uten!

Jeg sender deg masse klemmer og støtte Mensana!!!! :-)

Skjønner ikke hvorfor anonyme orker å blande seg, hva er vitsen med å skape ufred ??

Skal krysse fingrer for at du får ks...

Samboeren min sender deg også gode tanker :-)

Stor klem!

Det er kjempetrist at du føler deg angrepet mensana. Det er klart at en fødsel er skremmende. Og den blir bare mer skremmende når du får vite at den blir tyngre enn den vanligvis ville vært. Jeg forstår at angsten og usikkerheten kommer. Jeg ville blitt veldig redd selv. Jeg skjønner at det er fint å komme inn her og få så mye støtte på de følelsene du har. Det er deilig for deg å vite at andre ville følt det samme som deg. Men... Jeg tror vi jentene her inne innimellom (bare innimellom altså..) har litt for liten tro på ekspertene.. Dette er ikke ment som noe "motangrep". ikke oppfatt det slik, plz. Men det vi vet, er det vi leser på nettet, snapper opp her og der, fra venninner og bekjente. Vi har såklart best greie på vår egen kropp, der kan ingen slå oss. meeen.. ks vs setefødsel 4kg+-, DET vet ekspertene best. Og selv om venninna vår "ditten og "datten".. etc etc.. Så har denne legen som har vurdert tilfellet ditt mensana, sikkert lest/hørt om dine tidligere erfaringer? Og selv da tar hun denne beslutningen. Jeg forstår at du blir veldig redd. Men jeg vil trøste deg og be deg tro litt mer på at legens avgjørelse faktisk ER den beste for deg og barnet. Ikke fordi dine følselser ikke teller, men fordi en lege, utifra sitt profesjonelle ståsted har tatt denne avgjørelsen. Hun har også gitt deg tilbudet om en annens evaluering ved å opplyse deg om voss sykehus. dette er et godt tilbud, og det er akkurat slik en lege skal gjøre dersom en pasient ikke er fornøyd med behandlingen de blir tilbudt. Jeg kan forstå at det er sårende dersom hun var ekkel i tonen. Men selve avgjørelsen hennes er profesjonell.

Dette er ment som en litt "oppmuntende" innlegg mensana.. kanskje det ikke virker slik..

Har ikke vært innom her tidligere i kveld, så jeg ble rimelig sjokka nå over disse anonyminnlegga som har dukket opp.

Støtter deg 100 % jeg også menansa!! Ikke bry deg med slikt piss.

Og til dere som skal slenge dritt; stå frem med nick da, og stå for det dere skriver!!

Hei Mensana! Synd at sånne anonyme feiginger skal ødelegge, jeg har født fire barn over 4 kg den siste på 4,7 kg. Vet jeg har store muligheter for at siste blir stor også, hadde min stått i seteleie hadde jeg bedt om ks jeg også til tross fire relativt greie fødsler. Ikke hør på dem du, det er tydeligvis dem som har oppmerksomhets behov. Lykke kjempemasse til, krysser alt jeg har av fingre og tær!

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jeg blir såååååå provosert. jeg har tre ks fra før og skal nå ha mitt fjerde. og på vilket grunlag skulle denne anonyme si at du ikke vet hva et ks innebærer? herre gud alle som får beskjed om at det kanskje blir ks sjekker opp hva det vil si. ikke hør på denne anonyme du. og om det skulle bli ks er det ikke noe og grue seg til. tro du meg jeg .har både haste og planlagte. man blir så godt tat vare på. ikke la deg provosere for vi som har fulgt med deg her inne vet hva du går i gjennom og føler med deg.og til denne anonyne. få deg et nik eller finn på no annet og gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...