Gå til innhold

Juni: dette har dere sikkert svart på 1 million ganger...


Mamma til Isaac og Lucas

Anbefalte innlegg

hvor mye sover ungene deres? min sover to lurer på ca 30 min pr dag. vi står opp 8 og han legger seg som regel ikke før rundt 23. (er vi heldig 20). og er våken ca 5 ganger pr natt. er dette normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hi hi. Joakim er ingen tilhenger av søvn! *dån* Han sover 3 lurer à 20-40 min i løpet av dagen og legger seg ca 20.00.. Dagen starter igjen 08.00.. Vi er oppe tusenvis av ganger i løpet av natten kjennes det ut som nå om dagen.. Sukk.. MANKO PÅ SØVN NÅÅÅÅÅÅÅ!!!

Men jeg går rundt og håper på at dette er en fase han er i.. Disse barna.. Forandrer seg støtt! *smiler*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..ja håpe håpe..trodde det skulle bli så mye bedre når kolokken gav seg. men nei..nå er det tenner og full aktivitet hele dagen. han slapper aldri av. det skal hoppes og danses hele tiden. kan ta seg en 10 min under baby gymmen. men det er max. slitsomt. enig med deg at det faktisk kjennes ut som at det er konstant dag...men de er gode da...=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teodor sovner ca kl 23 på kvelden, sover alt fra til kl 05 til 07 / 08, får en flaske, sovner igjen, sover til ca kl 11, noen ganger 10, noen ganger 12.

Da er han våken et par, tre timer, tar en hvil på 2 timer, er våken et par timer, tar en ny hvil på en times tid.

 

Vi tar et kveldsbad ( ikke hver kveld ) og kveldsstellet, kveldsmat, så koser vi og leker vi oss, Teodor sovner av seg selv, kan ligge i sengen sin og leke og skravle, så sover han plutselig :) Veldig greit for oss at han ikke sovner før 22-23, slipper å stå opp kl 08 :)

Han regulerer dette selv, vi prøver ikke å påvirke han på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår sover fra ca 20-09 på natten med 2 amminger ca 02 og 0630. Dette er en stor forbedring for oss, for hun slet med magevondt og lite søvn første 3 månedene.

 

Hun er våken ca 2 timer på morgenen, og så har hun dagens lengste hvil som er på alt fra 1,5-3 timer (går vi tur, sover hun alltid lengre enn om hun ligger i sengen sin). Så sover hun 2 ganger ca 45 minutter utpå dagen (ca ved 15 og 18).

 

Hun har begynt å ikke ville sove siste hvil i 18 tiden, med den følge at hun sovner ved 19 for kvelden. Da har vi en amming til i 24 tiden.

 

Hun er også "selvregulerende". Forsøker i stedet å ha faste tider til amming, grøt (smaksporsjoner), stell og lek. Vet ikke om det har noen effekt, men det funker for oss foreløpig :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...