Tessa med spire i magen Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 Har arvet en gammel skinnpose, den er med ull inni og bomull utenpå.Går ikke an å lese vaskeanvisningen da den er så slitt, men kan man vaske den på ullprogram eller må den renses?
Conan Skrevet 11. november 2006 #2 Skrevet 11. november 2006 hei du gjør nok lurest i å rense den har en slik selv å har hatt den på rens.
Gjest Skrevet 12. november 2006 #3 Skrevet 12. november 2006 Du kan helt sikkert ta den på ullprogram i maskinen. Selv har jeg tilogmed vasket ullskinn som er ment å ligge på gulvet, i maskinen på ullvask. Klem fra
Viktualia Rullegardina 28.05 Skrevet 12. november 2006 #4 Skrevet 12. november 2006 Jeg vet ikke om hudsiden av skinnet er synlig? Hvis den er det bør du etter vask, mens skinnet enda er vått, ta vanlig håndsåpe i hendene og gni det utover huden. Siden bør du strekke noen ganger eller børtse over det med en hard børste (på hudsiden altså) mens det tørker. Da blir skinnet mykt og fint. Dette er anvisninger fra skinnverksteder og jeg pleier alltid å gjøre det når jeg vasker sengeskinn o.l.
Gjest Skrevet 12. november 2006 #5 Skrevet 12. november 2006 Hei! Har en gammel pose med skinn inni og cordfløyel utenpå.. vaskes på 30% uten sentrifugering. henges til tørk etter fotenden.. børstet skinnet etter den hadde tørket.. så god som ny:)
Labbetøs Skrevet 16. november 2006 #6 Skrevet 16. november 2006 Gammel skinnpose som er arvet vil jeg anbefale å rense. Noen kan vaskes på ullprogram eller vanlig 30 grader uten sentrifugering ja, men du må huske at ikke alt av bakterier drepes ved så lave temperaturer. Arver du posen har den kanskje ligget lenge, og den har vært brukt av et annet barn før. Rens den første gang for å kvitte deg med gamle bakterier, men så kan du vaske den vanlig etter behov hvis babyen gulper den ut el.l.
Sofie&lille Skrevet 18. november 2006 #7 Skrevet 18. november 2006 Den MÅ renses!!! Vi arvet en slik skinnpose etter mannen min. Jeg fulgte samme vaskeanvisning som til lammeskinnet....Det var katastrofe! Hele posen ble så stiv at den ikke kunne bøyes og skinnet raknet flere plasser. Føltes helt forferdelig at svigermor hadde klart å tatt vare på den nydelig posen i 25 år, men jeg ødela den før jeg fikk tatt den i bruk. Sukk! Har nå ny skinnpose, men tar ingen sjangser. Den skal på rens! Lykke til. Sofie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå