Gå til innhold

Amming ikke alltid det eneste rette..

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg synes det alltid er for mye fokus på at amming er det beste og eneste for nyfødte. For min del så velger jeg å kjøre på med flaske med opp-pumpe mm og mmt. Dette fordi jeg ønsker at både mamma og pappa skal kunne dele på mating. Dette gjorde vi ved vårt første barn, av den enkle grunn hun ville ikke ta bryst. Vi prøvde alt, ammeskjold, ammepoliklinisk hjelp etc. De 3 dagene vi låg på sykehuset var det 11 stykker som drog meg i puppen og skulle få dette til. Men min datter ville ikke suge pup. Hun tok flaske fra første stund. Det har ikke vært noe savn for meg og ikke kunne amme, mer en befrielse. Vi delte på matingen fra første stund. Jeg hadde en blid og mett unge som alltid fikk nok mat, lite skrik og sov rundt fra hun var 3 mnder. Hun var ikke syk en eneste gang hennes første leveår. Men jeg måtte tåle mye negative kommentarere om hvorfor jeg ikke ammet... jeg pumpet meg i 6 uker så var det nok, det var lite å hente og jeg følte jeg ville bruke tiden på kosing med babyen i stedenfor å sitte i sofaen tillnyttet til el.pumpe som en melkeku. Konklusjonen min er at når neste mann kommer til våren, kommer jeg ikke til å strebe slik som med første mann om den nyankommne ikke tar bryst med en gang. Da blir det flaske!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7040858-amming-ikke-alltid-det-eneste-rette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Greit nok det! Før nr to kommer så kan du godt lese deg opp litt evt snakke med en ammehjelper, slik at du vet selv hvordan man legger barnet til. Så slipper du den utingen at sykehuspersonalet klår på deg... Det er de som har det kjempehardt med den første og det går glatt med nr to, og det er de som har to først som det går greit å amme, mens nr tre er helt umulig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...