Gå til innhold

Noen over 100 kg,eller er det bare meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som flere av de som er her er rett over 90 kg og i slutten av svangerskapet.Jeg er nettopp ferdig med første trimester og veier over 100 kg allerede.Hadde vert kjekt å høre fra andre som er i denne vektklassen og hvordan deres erfaringer er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

neida, du er ikke alene. jeg ligger nok der, lå der før dette jeg... er i uke 7 nå, vet ikke om jeg har gått opp eller ned.. vil ikke veie meg egentlig... gruer meg til første legekontroll egentlig... hva med deg?

Skrevet

Her er jeg, ei dundre på 134 kg:o) Jeg er gravid i uke 36 (35+2) og jeg begynte på 116 kg da jeg ble gravid. Jeg har lagt på meg mye, men har veldig mye vann i kroppen. Kiloene får vi ta av når babyen har kommet ut:o)

Skrevet

jeg var 102 kilo på første kontrollen, på den siste kontrollen (uke13) var jeg 99, håper det fortsetter den veien. Grei slankekur? : ) Er nå nesten 18 uker.

Skrevet

Takk for svaret.Jeg var på min første kontroll i går og det gikk veldig fint(er i uke 13).Legen henviste meg til ernæringsrådgiver pga. vekten min.Veide 107 kg i går.Det hadde vert veldig fint å ikke gå så mye opp,men det spørs om jeg klarer det.Ser det er andre som går litt ned under svangerskapet,hadde det bare vert meg.Det jeg gruer meg til er å komme på ul og når jeg skal føde.Er så redd for sårende kommentarer om vekten.

Du må ha lykke til videre.Kos deg videre i svangerskapet.

klemz

Skrevet

jeg er i uke 36 og veier 126 kg.

var 110 kg da jeg ble gravid.

dette er min andre graviditet,sist gang veide jeg 90 kg da jeg ble gravid og 117 kg da jeg fødte.

så denne gangen har jeg tatt på meg "mindre" enn forrige svangerskap.

selv om jeg er større denne gang.

Skrevet

Jeg er ca 120 kg.. Så du er ikke alene.. Er 9 uker i morra..

Skrevet

Jeg er bare i begynnelsen jeg, og veier allerede SVIMLENDE 122 kg. Det gir meg litt panikk, for dette er det jeg har veid i slutten av de andre svangerskapene mine.

Skrevet

hei.. neida, det er nokk flere av oss som har passert de 3 siffrene.. jeg hadde en starvekt på 126. gikk ned til 119, og er nå på 122 er i uke 28 :o)

Skrevet

Slår meg med i gjengen jeg også! :) Ligger vel sånn ca på 104 kg nå, og jeg er ca 6+3 nå.... Gruer meg til legekontrollen... For forrige gang så fikk jeg en lege som nesten ba meg om å ta abort fordi jeg hadde den vekten her...... :(

Skrevet

mamman til en engel &en spire

for en grusom lege du fikk.

ikke FINN deg i det neste gang.

hvis legen begynner sånn neste gang,så syns jeg du skal reise deg opp å gå fra rommet.

eller si dirkete at du ikke liker "det han hinter til".

man er ikke guddommelig selv om man er lege.

lykke til med graviditeten

Skrevet

Jeg veide 132 da jeg ble gravid. Da jeg fødte veide jeg 145... Fikk aldri høre noe negativt om vekta mi, bare at jeg var i usedvanlig god form! (Hehe, har en pjokk å løpe etter jeg da...)

Nå, 4 uker senere er jeg 2 kg mindre enn da jeg ble graivid =) Wee.. Håper det fortsetter sånn!

Skrevet

Hei,er i uke 27 og veier 130 kg min start vekt var 126 kg så er fornøyd me de og er ikkje minst i fin form de er de viktigste=)

Skrevet

nei da du er ikke alene..veier 119kg er 22 uker på vei i morgen begyntepå 114 så"fornøyd" med 5 kg "bare" og halveis...

veier likemye nå som jeg gjorde da jeg gikk forå føde nr1. så veldig redd for vekta mi denne gangen ...

lapå meg over 30 kg med nr 1.. veide 87 kg før jeg ble gravid med nr 1 og 119 på slutten nå begynte jeg på 114 og er på 119 er veldig redd denne gangen...

men skal ta ett stort oppgjør med kroppen min etter fødselen... så jeg iallefall får på meg bikinin fra i år lol.... har jo 4 mnd å gjøre det på=)

Skrevet

Hei og hopp!

Denne tråden ble jeg medlem av i dag... 102.4 kg viste vekta hos legen.. Har klart å legge på meg 23 kg til nå..

Jaja.. Har nå ihvertfall ikke slitt med å tenke for mye over hva jeg spiser dette svangerskapet, og det gjør meg til en blid person:D:D

KOOOOSER meg med sjokolade hver dag, og er IKKE redd for å inrømme det!

Skrevet

Yoooo..

Godt at det er flere her... veide hele 144 i uke 12.. å nå i uke 34 er det 151, så er fornøyd med at jeg ikke er godt opp mer.. ;-D enda jeg spiser sjokolade nesten vær dag... ;D

Gjest leelu23 FØDEKLAR
Skrevet

Neida- du er ikke alene om å veie over 100 kg :)

jeg veier 120 kg nå jeg. Gått opp 29 kg og er i uke 39.

har 3+ i ødem så er rimelig full av vann i tillegg..

aldri fått EN negativ kommentar om vekta. (er i tillegg 181 høy) så jeg veier mye til vanlig og :)

Skrevet

Jeg er takknemlig for at det er så mangen som har svart på mitt innlegg.Godt å vite at jeg ikke er den eneste som er over hundre.Har dere også fått tilbud om time hos ernæringsrådgiver?Er litt nervøs for dette,er redd for å bli stemplet for å være en storspiser av usunn mat.Det er jeg ikke,,jeg spiser sunt og variert.De fleste i familien min er stor.Kunne tenke meg å være under hundre,men det får jeg ha som mål etter svangerskapet.Er det noen av dere her som kommer fra Bergen?Visst det er det,kunne dere tenke dere å ha ett treff for oss over hundre?Jeg ønsker dere alle sammen lykke til i svangerskapet.

Skrevet

jeg veier 103.5 er i uke 11 av svanegrskapet.

Skrevet

hei du slapp av!ikke bare deg.jeg veide 97kg da jeg begynte på svangerskapet.nå veier jeg 116kg å er i uke 30 å det er nå babyen skal legge på seg så eg ender vel opp i rundt 125kg når jeg er færdig.men tenk på dette det er mange kilo som raser av deg når du er på sykhuset og kommer hjem igjen.for det er mye å henge fingrene sine i da.å så kan du gå ut å trille den lille litt hver dag.alt hjelper.jeg gidder ikke tenke stort på det bare babyen har det bra.men tnenk på hava du spiser av søtt for en kan lett få diabetes når en er ovevektig.kos fra meg.ha en fin dag og tenk positivt du er ikke aleine,vgger rundt som ei gås jeg å samboeren min synes jeg er kjempe søt!!he he føler meg ikke snål.

Skrevet

Det er nok ikke bare du nei ;-)

Jeg er 183cm lang og veide 108kg da jeg blei gravid.

Nå veier jeg 104kg og er 11+5 på vei.

Sist veide jeg 104kg da jeg blei gravid, og gikk opp til 127kg!

Håper jeg klarer å holde meg langt unna det tallet denne gangen,

men nå trener jeg, spiser sunnere og tar bedre vare på meg selv.

Det er ikke noe i veien med å kose seg, men jeg vil gjerne være

en sunn, stor gravid, og ikke som sist, da spiste jeg det jeg ville når jeg ville, og det lønte seg ikke...

Ta vare på deg selv og vær stolt av den kroppen du har!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...