tingeling:) Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 Har noen brukt denne mot hermorider siste uka/dagene før fødselen eller er det best å vente til etter man har født? Har prøvd honning og en salve med har ikke hjulpet særlig (Har vel ikke hatt mye tålmodighet, brukte det en uke......) Håper noen kan svare meg!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #2 Skrevet 10. november 2006 Kan sikkert brukes på hemorider, men har ikke prøvd det selv - har brukt sinksalve (lik den man bruker på babyer) og det har lindret litt. Har derimot brukt Xylocain på sting etter fødselen og det fungerte kjempebra!!
Mrs. Bouquet Skrevet 11. november 2006 #3 Skrevet 11. november 2006 Det greieste er vel å bruke en kur for hemorroidene.
Gjest Skrevet 11. november 2006 #5 Skrevet 11. november 2006 Fins reseptfrie spesialsalver til denne bruken på apoteket, de funker kjempebra
nutri Skrevet 11. november 2006 #6 Skrevet 11. november 2006 Xylocain er lokalbedøvende, mer ment på stikk, brannsår ol. Prøv heller Xyloproct som er mot hemorroider, alternativt Alcoa Anal eller Scheriproct
selfangerkjerringa Skrevet 11. november 2006 #8 Skrevet 11. november 2006 Bruk i tilfelle alcos anal. Sheriproct anbefales ikke ved graviditet.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2006 #9 Skrevet 11. november 2006 Xylocain kan brukes som lindment mot hemoroider. Det står iallefall i Felleskatalogen. Har brukt det litt innimellom selv.
tingeling:) Skrevet 11. november 2006 Forfatter #10 Skrevet 11. november 2006 Takk for svar alle sammen:) Det var alcos anal jeg prøvde, fikk beskjed om å massere den lett etter påføring og i 10 min visst jeg orka så lenge men det resulterte i at den hovna opp, ble tykkere og veldig vond, lot da være å massere. Den ble litt mindre da men.... Er noe dritt disse hermoridene!!!!!! Xyloproct? Er den reseptfri?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2006 #11 Skrevet 11. november 2006 Hemorroider er noe dritt, enig med deg der, grøss. Har en stor, vond selv. Bruker Alcos Anal, men masserer den ikke. Har mer enn nok med å smøre den lett inn (5 sekunder) med krem. Om det hjelper.. virker ikke slik foreløpig. Scheriproct er visst neste steg, 1 ukes kur. Den er smertelindrende også, men føler ikke helt at jeg trenger det. Vil bare ha den bort jeg.
selfangerkjerringa Skrevet 12. november 2006 #12 Skrevet 12. november 2006 Nok en gang: Sheriproct anbefales ikke under graviditet. Alcos Anal smøres lett inn, massasje kan i noen tilfelle irritere hemmoriden og gjøre vondt verre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå