Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er i barnehage hver Tirsdag og da er jeg på den avdelingen med unger i alder 0-3 år.

Noen av ungene kan ikke snakke så godt,de eneste gangen dem får drikke er frokost(for dem som spiser det i barnehagen)til lunsj og til det måltidet dem har etter ungene har sovet.

De voksne klager alltid på at de bare drikker og nesten ikke spiser noen ting. Jeg vil si at det er for de at de drikke så lite i løpet av dagen og jeg har tenkt veldig på hvorfor de ikke kan fks ordne til at ungene har hver sin kopp med vann som kan stå på plassen deres(kopp som ikke lekker) og hviss de er tørste så må man stå der ved plassen sin og drikke og sette koppen tilbake når dem er ferdig med og drikke så kan de leke igjen!Dette vil jo være vanskeligt i begynnelsen men når ungene blir vist hva de skal gjøre og at det er ikke lov og ta koppen med inn hvor man har leker og at man ikke skal tøyse med koppen osv!Da tror jeg ungene ville spist mer til måltidene og ikke bare sitte der og drikke vann/melk!

Jeg tenke jeg skulle ta dette opp med styreren i barnehagen men hvordan burde jeg si dette?

Dett er noe jeg har lagt merke til vær eneste gang jeg har vert der og har vert der 5 ganger nå.

De største barna i barnehagen drikke jo når det passer dem.De går bort til vasken og drikker fra vasken men det er heller ikke så lurt pga hvis ungene komme borti med munnen på vasken der hvor vannet komme ut og alle gjør dette kan ungene bli syke og at det kansje hadde vert bedre dersom de hadde vær sitt plastikk glass som stå på en hylle oppforbi vasken og med navn på glasset så di kunne bruke det i steden for.

Har vert i andre barnehager hvor de har det slik men i denne barnehagen er det ikke slikt! veldi grei barnehage ellers!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7040557-mat-og-drikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...