Gå til innhold

hei alle gravide!! Hvor mange pp brukte dere før spiren satt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bare lurer litt hva som egentlig er vanlig... Jeg er i min 5. pp og lurer på om jeg kan begynne å håpe at det snart er min tur nå eller om det fremdeles er for tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 pp med førstemann og 1 pp med nr 2:) dette er jo veldig forskjellig, men man regner jo med at det kan ta 6 pp før den sitter og opptil 12 pp, men da sitter den nok ganske snart hos deg tipper jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.... hos oss så satt den på første forsøk, og det hadde jeg ikke trodd ;) så vi var veldig heldige føler jeg...

Masse lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang tok det 12 pp og denne gangen tok det 17 pp...

Så virkelig en deilig følelse når det tilslutt traff!!!!!!

 

 

Masse lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært gravid 4 ganger men foreløpig bare mamma til en på 4 + er nygravid og veldig spent nå... 1.gang: 4.pp, 2. gang: 4.pp, 3.gang: 5.pp og nå siste gang 18-19 pp. Har forsøkt på nr to i 2 år ganske nøyaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her satt den på første "ordentlige" forsøk (altså første forsøk der mannen min og eg var saman rundt EL) - men vi var heldige! Hadde regna med og prøve heile hausten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på p-sprøyte i nesten 5 år. Tok 9 mnd før mensen kom tilbake, og rakk å ha den 3 ganger før spiren satt:)

 

Det ordner seg nok for deg også snart skal du se:)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Den bare kom uten pp i det hele tatt! Men jeg tok det ikke som en selvfølge at jeg kunne få barn. Så vi er evig takknemlige begge to, og krysser fingrene for at skal gå bra! så skal jeg krysse fingrene for deg også!! =) LYKKE TIL!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sa legen (spesialist innen ivf) til oss:

 

Det er lett å bli gravid for de aller fleste!

 

1-3pp: 50% er gravid

6.pp: 70% er gravid

12pp: 75% er gravid

etter 12pp har du omtrent 0-2% sjanse å klare det i løpet av en pp.

 

Dette ville selvfølgelig aldri en fastlege si. De fleste fastleger ber deg prøve i ett år, dersom du er under 35 år. Etter dette sender de deg på masse undersøkelser, og alt tar tid!

 

Mest sannsynlig får du det til selv, men ikke vær redd for å be om hjelp

 

Hilsen en som vet så altfor godt hvor pyton det er å legge til et tall på ppene!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert en god logisk ordforklaring på det, men 1 pp er en prøveperiode. En periode etter mensen hvor du er fruktbar og har eggløsning (el).. Du begynner i ny pp når du får mensen for da må du prøve igjen neste gang du har el. Alså en ny pp. 4pp; du er i din 4. prøveperiode og har hatt eggløsning 3 ganger uten at det klaffet og mensen har kommet og ført deg inn i en ny pp.

 

Håper du forsto rotet. Det er nok forklart bedre på info for prøvere inne på "bli gravid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...